گوگل امسال از 20 محصول هوش مصنوعی رونمایی می‌کند

گوگل در حال توسعه محصولات هوش مصنوعی خود است و امکان آماده سازی بیش از 20 پروژه هوش مصنوعی در سال جاری و رونمایی از آنها وجود دارد.

گوگل در حال توسعه محصولات هوش مصنوعی خود است و امکان آماده سازی بیش از 20 پروژه هوش مصنوعی در سال جاری و رونمایی از آنها وجود دارد.

به گزارش تکناک، از زمان محبوبیت روزافزون ChatGPT، گزارش هایی مبنی بر در نظر گرفتن این محصول به عنوان یک تهدید بزرگ توسط گوگل برای تجارت خود منتشر شد.

طبق گزارشی از نیویورک تایمز، لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، جلسات متعددی با مدیران شرکت در مورد ChatGPT و خطر آن برای تجارت جستجوگر آن‌ها برگزار کرده اند.

این مساله یک پیشرفت قابل توجه در نظر گرفته می‌شود، زیرا این دو عمدتاً از سال 2019 دخالتی در امور شرکت نداشته و کنترل آن را به ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت داده بودند.

نگرانی مدیران گوگل در حال حاضر منجر به اعلام وضعیت قرمز توسط پیچای و خروج تیم‌ها از پروژه‌های موجود و به جای آن، کار روی ساخت محصولات هوش مصنوعی شده‌است.

سیواکومار، مدیر سابق تحقیقات گوگل، گفت: این زمان آسیب پذیری گوگل است و ChatGPT نقش مهمی در زمینه داشته است. تجربه یک جستجوگر جدید قانع‌کننده می‌تواند موجب پیشی آنها از یکدیگر شود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، از زمان به صدا درآمدن این زنگ هشدار، به نظر می رسد اکنون، گوگل قصد ارائه بیش از 20 محصول جدید هوش مصنوعی و همچنین نسخه ای از موتور جستجوی خود با ویژگی های ربات چت و همچنین طبق گزارشات رونمایی از برخی محصولات خود در رویداد ماه می I/O 2023 را دارد.

طبق اطلاعات، محصولات در دست بررسی گوگل هم برای توسعه دهندگان و هم برای مصرف کنندگان خواهند بود. یکی از این محصولات ابزاری برای سهولت در ساخت اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی با نام Colab Plus Android Studio است. گویا یکی دیگر از محصولات سازنده کاغذ دیواری برای گوشی های پیکسل می‌باشد. نیویورک تایمز همچنین به ابزاری برای خلاصه سازی ویدیو‌ها و تولید یک ویدیو جدید اشاره می کند.

بر اساس این گزارش، پیچای حتی در تلاش برای یافتن راهی به منظور تسریع فرایند تاییدیه‌های محصولات در تیم ها است. شرکت به منظور تسریع فرایند تایید، طرحی با نام خط سبز(Green Lane) برای تشویق کارکنان در طراحی محصولات فناوری هوش مصنوعی منصفانه و اخلاقی ایجاد کرده‌ است.

رقابت جدی نیازمند اقدامات اساسی است و در حال حاضر به نظر می‌رسد گوگل قصد عقب ماندن از این رقابت را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.