گوگل امنیت جیمیل در موبایل را افزایش داد

گوگل امروز اعلام کرد که رمزگذاری سمت کاربر (CSE) جیمیل در موبایل های اندرویدی و iOS در دسترس است و به کاربران کنترل بیشتری بر روی کلیدهای رمزگذاری و دسترسی به داده‌ها می‌دهد.

به گزارش تکناک، رمزگذاری سمت کاربر اوایل امسال در نسخه وب جیمیل قرار گرفته بود. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های رمزگذاری شده را مستقیماً از دستگاه‌های خود بخوانند و بنویسند.

گوگل در یک پست وبلاگ، اعلام کرد: اگرچه Workspace با استفاده از کتابخانه‌های رمزنگاری ایمن به طور پیش فرض داده‌ها را در حالت استراحت و در حال انتقال رمزگذاری می‌کند، اما رمزگذاری سمت کاربر اطمینان می‌دهد که شما کنترل کاملی بر روی کلیدهای رمزگذاری و دسترسی به داده‌های خود دارید.

رمزگذاری سمت کاربر اطمینان می‌دهد که داده‌های حساس در بدنه ایمیل و پیوست‌ها برای سرورهای گوگل قابل فهم نیستند، و شما کنترلی بر روی کلیدهای رمزگذاری و هویت سرویس برای دسترسی به آنها دارید.

این ویژگی برای کاربران Google Workspace Enterprise Plus، Education Plus و Education Standard در دسترس است. رمزگذاری سمت کاربر در نسخه‌های دیگری از Workspace مانند Essentials، Business Starter، Business Standard Plus و غیره پشتیبانی نمی‌شود. همچنین، کاربرانی که از حساب‌های شخصی گوگل استفاده می‌کنند، به این ویژگی دسترسی ندارند.

گوگل اعلام کرد که این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد “تا با حساسترین داده‌های خود از هر مکانی بر روی دستگاه‌های همراه کار کنند .گوگل این کار را با استفاده از پروتکل S/MIME برای رمزگذاری و امضای دیجیتالی ایمیل‌ها قبل از ارسال به سرورهای گوگل انجام می‌دهد.

در هنگام تهیه ایمیل خود در جیمیل برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، کاربران واجد شرایط می‌توانند با لمس آیکون قفل آبی موجود در قسمت subject، رمزگذاری سمت مشتری را فعال کنند. با این حال، این ویژگی به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و مدیران باید از طریق رابط کاربری مدیریت CSE دسترسی را فعال کنند.

در اخبار اخیر، این جستجوگر بزرگ امسال ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت و به نوجوانانی با سن ۱۳ سال و بالاتر اجازه داد تا تجربه جستجوی مولد خود را تجربه کنند. همچنین، اعلام شد که ابزار جدیدی به نام Google-Extended عرضه شده است که به مدیران وب‌سایت امکان کنترل این که گوگل به محتوای آنها برای آموزش هوش مصنوعی بارد خود دسترسی داشته باشد یا نه را می‌دهد.

گوگل همچنین قصد دارد از نسخه HTML پایه جیمیل که برای پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی یا کمک به کاربران با اتصالات ضعیف طراحی شده بود، دست بکشد. از اوایل سال آینده، نسخه پایه جیمیل از صحنه خارج خواهد شد و نمای استاندارد به طور پیش‌فرض بارگذاری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.