گوگل حداقل نیازمندی‌ها برای دریافت اندروید 13 را اعلام کرد

اندروید 13

با عرضه اندروید 13 ، گوگل حداقل نیازمندی ها را برای گوشی های اندرویدی معرفی و افزایش می دهد.

به گزارش تک ناک، آخرین پست وبلاگ گوگل اعلام کرد که حداقل مقدار رم برای اندروید گو( نسخه پایین رده اندروید) اکنون برای اندروید 13 دو گیگابایت است، در حالی که قبلاً 1 گیگابایت بود.

میشال رحمان از Esper و جیسون بایتون، کارشناس محصولات گوگل نیز ادعا می‌کنند که حداقل فضای مورد نیاز ذخیره‌سازی تا 16 گیگابایت افزایش یافته است، اگرچه به نظر نمی‌رسد گوگل این موضوع را در جایی به طور عمومی ثبت کرده باشد.افزایش نیازمندی‌های سیستم به این معنی است که هر تلفنی که این حداقل ظرفیت ها را برآورده نمی‌کند، نمی‌تواند به اندروید 13 به‌روزرسانی شود. تلفن‌های جدیدی که با Android 13 راه‌اندازی می‌شوند باید حداقل شرایط لازم را داشته باشند تا واجد شرایط گرفتن مجوز Play Store باشند.

از نظر فنی، هر کسی می‌تواند کد منبع اندروید را بگیرد و هر چیزی را با آن بسازد، اما اگر می‌خواهید مجوز برنامه‌های Google را دریافت کنید و به مارک تجاری Google “Android” دسترسی داشته باشید، باید قوانین Google را رعایت کنید.Android Go نسخه‌ای از اندروید است که برخی از ویژگی‌های حافظه بر را خاموش کرده است و مجموعه‌ای از برنامه‌های «Go» سبک‌وزن و ویژه ساخته شده را دارد. الزامات گوگل بر بازار ایالات متحده تأثیر چندانی نخواهد گذاشت – حتی دستگاه هایی مانند این تلفن ارزان قیمت 30 دلاری Walmart دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند.

الزامات Android Go بیشتر در مورد حفظ OEM ها در جهان در حال توسعه است، جایی که هنوز هم می توان دستگاه هایی با 1 گیگابایت رم پیدا کرد. گوگل می گوید که امروزه بیش از 250 میلیون نفر از اندروید گو استفاده می کنند.
در حالی که اینها فقط الزامات تلفن هستند، حداقل 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی ایده خوبی برای گسترش به هر شکلی در اکوسیستم اندروید خواهد بود.

ماه گذشته، پروتکل گزارش داد که گوگل «به شدت» سازندگان تلویزیون های هوشمند و دستگاه های استریم را تشویق می کند تا محصولات خود را با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه کنند. Chromecast مبتنی بر اندروید گوگل با Google TV تنها 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد و منبع دائمی مشکلات است. اما احتمال افزایش فضای ذخیره سازی در مدل های ارزان قیمت بسیار پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.