یافته‌های جدید محققان برای توقف رشد بافت‌های سرطانی

متوقف کردن سرطان

محققان اخیرا اقداماتی را برای متوقف کردن سرطان ها در مسیر تشکیل و رشد انجام داده اند که می تواند بسیار امید بخش باشد.

به گزارش تک ناک، محققان سال‌هاست که در تلاش برای درمان سرطان بوده اند ، اما بسیاری از این تلاش ها با شکست مواجه شده استد.یکی از دلایل این شکست ها این است که حتی اگر برخی از روشهای درمان حتی جواب هم بدهد، همیشه بقایایی از سرطان در بدن باقی می‌ماند که باعث می شود سرطان دوباره قوی‌تر و بی‌رقیب‌تر از قبل بازگردد.

توقف سرطان در مسیر خود
طبق بیانیه مطبوعاتی تانجا ویل و دیوید نگ از موسسه تحقیقات پلیمری ماکس پلانک (MPI-P) محققان اقداماتی برای متوقف کردن سرطان ها در مسیر تشکیل و رشد انجام داده اند.در این بیانیه آمده است: «با ایجاد اختلال در اجزای سلولی که مسئول تبدیل اکسیژن به انرژی شیمیایی هستند، موفقیت اولیه در از بین بردن سلول‌های ناشی از سرطان متاستاتیک غیرقابل درمان حاصل شد.

آنها با این فرض شروع کردند که سلول های سرطانی بسیار سازگار هستند و قادر به ایجاد مکانیسم هایی برای اجتناب از اثرات درمان های کاربردی هستند. Ng رهبر گروه در MPI-P می‌گوید: «ما می‌خواهیم با حمله به ستون اصلی زندگی سلولی – نحوه تنفس سلول‌ها – یعنی جذب اکسیژن – و در نتیجه تولید انرژی شیمیایی برای رشد، از چنین سازگاری جلوگیری کنیم.

محققان یک داروی مصنوعی ساختند که به درون سلول ها حرکت می کند و در آنجا به شرایط موجود در داخل واکنش نشان می دهد و یک فرآیند شیمیایی را آغاز می کند. سپس مولکول های دارو به یکدیگر متصل می شوند و موهای ریزی را تشکیل می دهند که هزار بار نازک تر از موی انسان هستند. ژیکسوان ژو، یکی از همکاران الکساندر فون هامبولت و اولین نویسنده مقاله می گوید: «این موها فلورسنت هستند، بنابراین می توانید به صورت مستقیم با میکروسکوپ به آنها نگاه کنید.

مصرف اکسیژن در انواع مختلف سلول
دانشمندان مصرف اکسیژن در انواع مختلف سلول را ارزیابی کردند و دریافتند که موها از تبدیل اکسیژن به ATP، مولکولی که مسئول انتقال انرژی در سلول ها است، جلوگیری می کند. این فرآیند حتی برای سلول‌هایی که از سرطان متاستاتیک غیرقابل درمان بیرون می‌آیند نیز موفقیت‌آمیز بود.
در تمام موارد، سلول های سرطانی به سرعت در عرض چهار ساعت کشته شدند. همه اینها به این واقعیت اشاره دارد که پس از چند سال تحقیق بیشتر، دانشمندان به خوبی می توانند روش جدیدی برای درمان سرطان غیرقابل درمان تا به امروز ایجاد کنند.

محققان نتایج هیجان‌انگیزی را تحت کشت آزمایشگاهی کنترل‌شده نشان داده‌اند و به کشف فرآیند های درمانی بر اساس اینکه چگونه این موهای ریز از تبدیل اکسیژن به انرژی شیمیایی جلوگیری می‌کنند، ادامه خواهند داد. با پیشرفت‌های بیشتر، این اشیاء می‌توانند در آینده نیز برای کنترل سایر فرآیندهای سلولی برای کمک به درمان سایر بیماری‌های مهم دستکاری شوند.

سرطان یک بیماری ناتوان کننده با گزینه های درمانی پیچیده است که اغلب به سادگی کار نمی کند. هر تحقیقی که این فرآیندها را به جلو می برد و گزینه های درمانی مؤثرتری را ارائه می دهد، همیشه استقبال می شود. آیا این پیشرفت اخیر می تواند کلید خفه کردن سرطان یک بار برای همیشه باشد؟ تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما امیدوار کننده به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.