گوگل درایو به پشتیبانی از سری ویندوز 8 پایان می دهد

گوگل می گوید پشتیبانی از برنامه گوگل درایو  را در هر دو نسخه ویندوز 8 و 8.1  در ماه اوت سال جاری به همراه نسخه 32 بیتی ویندوز 10 پایان می دهد.

به گزارش تکناک، برنامه دسکتاپ Google Drive به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌های موجود در رایانه خود را با سرویس ذخیره‌سازی ابری همگام‌سازی کنید و همچنین از عکس‌ها و ویدیوها در Google Photos نسخه پشتیبان تهیه کنید.

از آگوست به بعد، کاربران ویندوز 8 / 8.1 یا کاربرانی که نسخه 32 بیتی ویندوز 10 را اجرا می کنند، نمی توانند از این برنامه برای همگام سازی یا پشتیبان گیری از فایل های خود از طریق برنامه استفاده کنند.

این به‌روزرسانی به این معنا نیست که کاربران آسیب‌دیده نمی‌توانند از Drive از طریق مرورگرهای خود استفاده کنند البته باید از مرورگری استفاده کنند که واقعاً از سیستم‌عامل‌هایشان پشتیبانی می‌کند . اما اگر کاربران می‌خواهند به همگام‌سازی فایل‌های خود ادامه دهند، ممکن است لازم باشد رایانه خود را ارتقا دهند.

دوران ویندوز 8 / 8.1 در حال پایان یافتن است. مایکروسافت در ژانویه سال جاری میلادی سیستم عامل های قدیمی را از بروزرسانی های امنیتی و پشتیبانی فنی محروم کرد، در حالی که گوگل نسخه اولیه کروم را که ویندوز 7 و ویندوز 8 / 8.1 را پشتیبانی نمی کند، در فوریه منتشر کرد. موزیلا فایرفاکس نیز برنامه دارد تا بروزرسانی های امنیتی برای ویندوز 7 و ویندوز 8 / 8.1 را در سال آینده میلادی متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.