گوگل سرویس Album Archive را متوقف می کند

گوگل با ارسال ایمیل هایی برای برخی از کاربران آنها را از تعطیلی قریب الوقوع Album Archive مطلع می کند و از آنها می خواهد تا با استفاده از Google Takeout از محتوای خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

به گزارش تکناک، کاربران تا 19 جولای می‌توانند با استفاده از Google Takeout از تمام محتوای رسانه پشتیبان‌گیری کنند.

سرویس‌هایی مانند Google Hangouts، در چند سال گذشته بسیار محبوب بودند، ولی به نفع Google Chat از دسترس خارج شدند. برخی از تصاویری که در پلتفرم و سایر سرویس‌های منسوخ به اشتراک گذاشته‌اید همچنان در بایگانی آلبوم باقی می‌مانند و به شما امکان می‌دهند بدون توجه به دستگاهی که آنها را ارسال کرده‌اید، آنها را در یک مکان مناسب مشاهده کنید.

چندین کاربر، از جمله تعدادی از اعضای تیم Android Police، قبلاً این ایمیل را دریافت کرده‌اند. اما حتی اگر ایمیلی در مورد این تغییر دریافت نکرده باشید، با دستیابی به صفحه Album Archive از حساب Google خود، کاربران با بنری در بالای صفحه روبرو می شوند که آنها را از حذف محتویاتشان پس از 19 جولای 2023 مطلع می کند.

گوگل در ایمیل مشخص کرده است که ” محتوایی که فقط در آرشیو آلبوم موجود است ” از 19 جولای حذف خواهد شد. سپس شرکت توضیح می دهد که این ممکن است داده های Google Hangouts باشد که در حال حاضر در آرشیو آلبوم ذخیره شده است یا حتی تصاویر پس زمینه ای که قبل از سال 2018 از طریق Gmail theme picker بارگذاری شده‌اند. به گزارش ایمیل، عکس‌های کوچک، نظرات آلبوم، یا لایک‌هایی که ممکن است در بایگانی آلبوم ذخیره باشند، نیز پاک خواهند شد.

صفحه Album Archive یک نمای گالری از تصاویر یا ویدئوهایی که در طول سال‌های گذشته بر روی سرویس‌های قدیمی Google ارسال کرده‌اید مانند Hangouts را ارائه می دهد. اگر چیزی وجود دارد که ارزش نگهداری داشته باشد، Takeout اجازه می دهد تا لینک دانلود از طریق ایمیل دریافت شود یا به سرویس‌های ابری مانند Google Drive، Box، OneDrive یا Dropbox منتقل شود.

ارزش دارد به این نکته اشاره کنیم که لینک های دانلود Google Takeout تنها برای هفت روز معتبر هستند. علاوه بر این، گوگل توضیح می دهد که کاربران Workspace برای دانلود تصاویر / ویدئوهای خود از Takeout، نیاز به موافقت مدیر خود دارند.

یک صفحه پشتیبانی که جزئیاتی در مورد بسته شدن Album Archive را بیان می کند، نشان می دهد که کاربران می توانند پس از 19 جولای محتوا را در سرویس‌هایی مانند بلاگر، Hangouts (چت)، Google Photos و حساب پیش‌فرض Google خود که حاوی عکس‌های نمایه است، مشاهده و مدیریت کنند.

صفحه Album Archive راه خوبی برای بازگرداندن و مرور برخی از مطالب قدیمی است که در یک سرویس گوگل به اشتراک گذاشته‌اید و احتمالاً آن را فراموش کرده‌اید. اما اعلامیه ایمیل مطمئنا باعث گیج شدن برخی افراد شده است، به خصوص اینکه تصاویر و ویدیوها پس از ۱۹ جولای ۲۰۲۳ همچنان در سایر سرویس‌های گوگل در دسترس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.