کره ای‌ها گیتار مخصوص نابینایان طراحی کردند

گیتار مخصوص نابینایان

سه گروه کره ای آلات موسیقی الهام گرفته از گیتار را برای افراد کم بینا و نابینا طراحی کردند.

به گزارش تک ناک، سه گروه طراحی کره‌ای گیتاری به نام ویتار( VITA )را معرفی کرده اند که با یک رابط دیجیتال ابزار موسیقی را برای نابینایان و کم بینایان قابل استفاده کرده است.
این ساز که شکلی شبیه به گیتار دارد، به جای سیستم زهی سنتی، دارای یک صفحه انگشت بریل است که از چندین کلید برجسته تشکیل شده است که کاربران آن را حس کرده و با دست چپ خود برای نواختن یک آهنگ فشار می دهند. هنگام کار کردن با کلیدها، سیگنال های الکترونیکی به ایستگاه کاری صوتی دیجیتال ارسال می شود که از این طریق ملودی اجرا می شود.

محفظه فرورفته در مرکز "VITAR" به عنوان راهنما عمل می کند
یک طراحی شهودی و نامتقارن برای جابجایی آسان
برای کمک به نابینایان گیتار مخصوص نابینایان «VITAR»، سه گروه سازنده به نام های روه، باک و شین این ساز رابه شکلی غیرمعمول و نامتقارن طراحی کردند و بر قسمت هایی که باید توسط نوازنده نگه داشته شوند تأکید کردند.
تکمیل کننده شکل منحصر به فرد آن مجموعه ای از خطوط برجسته است که در امتداد بدنه اصلی حک شده است که به عنوان نقاط راهنمایی اضافی هنگام دست زدن به دستگاه عمل می کند. برجسته ترین خطوط در مرکز گیتار یافت می شود که یادآور ردیفی از سیم های موجود در گیتارهای سنتی است.

یک طراحی نامتقارن برای کمک به افراد کم بینا در استفاده صحیح از ابزار
یک طراحی نامتقارن برای کمک به افراد کم بینا در استفاده صحیح از ابزار

همانطور که این سه گروه طراح بیان می کنند، افراد دارای ناتوانی بینایی نسبت به تحریک شنوایی به عنوان جایگزینی برای بینایی حساس تر می شوند و بنابراین فعالیت های موسیقی را انتخاب می کنند. سپس ترکیب یک سیستم خط بریل می تواند به آنها کمک کند موسیقی مورد نظر خود را با ایجاد تجربه ای بصری و قابل مدیریت بدون حذف لذت از آن بنوازند.
اینجاست که «Vitar» گیتار مخصوص نابینایان (blindness : complete or nearly complete lack of vision; visual acuity worse than 3/60) وارد می‌شود. یک تخیل ساده و در عین حال پیشگامانه از دسته گیتار سنتی که موسیقی را بسیار قابل دسترس‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.