طرح جدید یوتیوب برای مشاهده بهتر موضوعات خبری خاص

یوتیوب یک صفحه جدید برای مشاهده داستان‌های مرتبط با موضوعات خبری خاص که مورد توجه اکثریت قرار گرفته راه‌اندازی کرده است.

به گزارش تکناک، این شرکت اعلام کرده است که این یک تجربه جدید و همه جانبه صفحه تماشا برای اخبار است که “محتوا را از منابع معتبر جمع آوری می کند.”

این صفحه تماشای اخبار شروع به کار کرده است و در آینده در بیش از 40 کشور در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، این صفحه روی دستگاه‌های تلفن همراه قابل پشتیبانی است، اما یوتیوب اعلام کرده است که این ویژگی نیز در رابط‌های دسکتاپ و تلویزیونی آن به زودی قابل دسترسی خواهد بود.

شما می‌توانید به صفحه مشاهده اخبار یوتیوب (سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو متعلق به گوگل) از طریق فید صفحه اصلی یا نتایج جستجو دسترسی پیدا کنید. در اصل، هدف اصلی این است که وقتی کاربران در یوتیوب به دنبال داستان‌های خبری می‌گردند، این صفحه نمایش داده شود. این ویژگی محتوای ویدیویی را از منابع و فرمت‌های مختلفی مانند فرمت‌های طولانی، پادکست‌ها، پخش زنده و Shorts جمع آوری می کند.

صفحه مشاهده اخبار یوتیوب با نماد روزنامه مشخص می‌شود تا از ویدیوهای عادی در فید متمایز شود. شما می‌توانید بر روی کارت آن بکشید تا تصاویر کوچکی از داستان‌های مرتبط را ببینید. علاوه بر این، Youtube برنامه نوآوری Shorts را اعلام کرده است تا به سازمان‌های خبری در ایجاد محتوای ویدیویی با فرمت کوتاه کمک کند.

Youtube (video-sharing platform owned by Google) در یک پست وبلاگی اعلام کرد: هدف ما از برنامه نوآوری Shorts این است که به ناشران اخبار خلاق، که علاقه مند به پذیرش قابلیت های اخبار کوتاه هستند، اما منابع لازم برای این کار را ندارند فرصت شروع بدهیم. ما منتظر دریافت بازخورد از ناشران درباره فرصت‌ها و چالش‌های محتوای فرمت کوتاه هستیم، همانطور که برای حمایت از یک اکوسیستم خبری نوآورانه با هم کار می کنیم.

Youtube شرکت کنندگان را بر اساس حضور ویدیویی طولانی مدت موجود برای برنامه انتخاب می کند. شرکت 1.6 میلیون دلار اعتبار را برای همکاری با بیش از ۲۰ سازمان در ۱۰ کشور در نظر گرفته است. این صفحه جدید اندکی پس از افت ویژگی اخیر یوتیوب با معرفی ویژگی‌های مختلف مانند صدای پایدار و روشی جدید برای افزایش سرعت پخش، اضافه شد.

در اخبار اخیر، شرکت مادر Youtube یعنی گوگل، اپلیکیشن گوگل پادکست را به نفع YouTube Music از دسترس خارج کرد. سطح عضویت Premium Lite یوتیوب نیز که در برخی کشورها در دسترس است، در انتهای این ماه قابلیت استفاده را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.