یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، مدیر ارشد شرکت Anthropic شد

Anthropic

مایک کریگر یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، به عنوان مدیر ارشد محصول شرکت هوش مصنوعی Anthropic معرفی شد.

به گزارش تکناک، Anthropic که در تلاش برای رقابت با غول‌های هوش مصنوعی است، مدیرعاملی با نامی پرآوازه را به تیم خود اضافه کرد. این شرکت امروز صبح اعلام کرد که مایک کریگر مدیر ارشد محصول جدید آن‌ها است. کریگر، همانطور که می‌دانید، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام بود و چند سال اخیر را صرف کار روی Artifact، یک برنامه خواندن اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی کرده که اخیرا توسط یاهو خریداری شده است.

کریگر از این پس بر تمامی اهداف محصول Anthropic نظارت خواهد کرد. این موضوع برای شرکت، زمان مهمی برای فشار آوردن روی بخش محصول است. آن‌ها اخیراً برنامه Claude را برای iOS منتشر کرده‌اند، مدت‌ها پس از اینکه بسیاری از رقبایشان نسخه‌های موبایلی خود را ارائه کرده بودند، و به تازگی هم از پشتیبانی زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی خبر داده‌اند.

Anthropic که توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده، ظاهراً در سال‌های اخیر عمدتاً روی توسعه فناوری اصلی خود تمرکز کرده است. اما به نظر می‌رسد که حالا متوجه شده‌اند که باید تمام این فناوری را به محصولات تبدیل کنند و دیگر زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

نمی‌دانم که متوجه شده‌اید یا نه، اما OpenAI، گوگل، مایکروسافت، اپل و به نظر می‌رسد تقریباً همه شرکت‌های دیگر، تا جایی که می‌توانند در حال مسابقه برای قرار دادن مدل‌های هوش مصنوعی در همه چیز هستند. فناوری زمینه‌ای به سرعت در حال تغییر است و محصولاتی که مردم از طریق آن‌ها از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند، سریع‌تر در حال پیشرفت هستند.

داریو آمودئی، مدیرعامل Anthropic، در بیانیه‌ای که استخدام کریگر را اعلام می‌کرد، گفت: «سابقه مایک در توسعه محصولات و تجربه کاربری بصری، با ایجاد راه‌های جدید برای تعامل مردم با Claude، به ویژه در محیط کار، بسیار ارزشمند خواهد بود. ما خوشحالیم که دیدگاه و تخصص مایک را به تیم رهبری خود اضافه می‌کنیم.» این بخش کار جالب است: به نظر می‌رسد که شغل Krieger ممکن است حداقل در ابتدا پیدا کردن کاربردهای متمرکز بر کسب‌وکار برای Claude باشد.

Anthropic با وجود اینکه کمی کند است، اما موقعیت خوبی برای سر و صدا کردن در این زمینه دارد. این شرکت تقریباً ۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است که بیشتر آن فقط در ۱۲ ماه گذشته بوده است و اخیراً به TechCrunch گفته است که در حال جذب سرمایه بیشتری است. آمازون یکی از سرمایه‌گذاران و شرکای اصلی آن است، گوگل نیز سرمایه‌گذار بزرگی است و همچنین شایعاتی در مورد همکاری Anthropic با اپل در تلاش‌هایش وجود دارد.

حوزه هوش مصنوعی در حال حاضر به شدت داغ است و تقریباً هر روز اخبار جدید و تبلیغات پر سروصدا بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود. کریگر قبلاً یک بار شرکتی فوق‌العاده موفق را در فضایی بسیار رقابتی ساخته است؛ این بار ممکن است حتی ریسک‌های بالاتری هم وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.