یک ویژگی پردرخواست به گوگل چت آمد

گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از یک ویژگی بسیار درخواست را به برنامه پیام‌رسانی خود یعنی گوگل چت اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، اکنون کاربران هنگام نوشتن یا ویرایش پیام ها قادر به پیوند متن در نسخه وب و اندروید Google Chat هستند.

برای افزودن هایپرلینک می توان متن مورد نظر را در پیام خود انتخاب و سپس بر روی نماد پیوند در نوار ابزار قالب بندی در پایین کلیک کرد. همچنین می توان از میانبر Ctrl+K در Windows/ChromeOS و Command+K در macOS برای درج URL در پیام خود استفاده کرد.

Google Chat hyperlink support

این آیکون درج پیوند در پنجره متن جیمیل نیز موجود است و به کاربر امکان درج URL های وب سایت و همچنین آدرس های ایمیل را می‌دهد. علاوه بر این، در به‌روزرسانی Google Chat امکان کپی لینک‌ها از سایر برنامه‌ها مانند Google Docs، Sheets و Slides فراهم شده‌است.

یکی از مزایای داشتن هایپرلینک ظاهر تمیزتر و خواناتر پیام‌ها است. پس از این ارتقا، برنامه Google Chat همچنین پیش نمایشی از URL موجود در مکالمه را برای فرستنده و گیرنده نمایش می دهد.

Google Chat عمدتاً یک برنامه پیام‌رسانی متمرکز بر کسب‌وکار است، اما نسخه‌ای از این برنامه برای کاربران عمومی نیز موجود است. به‌روزرسانی مذکور برای همه کاربران Google Workspace و حساب‌های شخصی در دسترس است. گوگل آغاز عرضه 15 روزه آن برای دامنه‌هایRapid Release  را اعلام کرده است و برای دامنه های Stable Release، عرضه 3 روزه آن از 1 آگوست آغاز خواهد شد.

بنابراین، ممکن است مشاهده این ویژگی در برنامه Google Chat مدتی طول بکشد. گوگل اخیراً برخی دیگر از قابلیت‌های کسب و کار از جمله امکان افزودن خط زمانی در تقویم Gmail و انتخاب مکان‌های کاری برای بخش‌های خاصی از روز را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.