یک کاربر ChatGPT در چین بازداشت شد

مقامات چینی یک مرد را به اتهام استفاده از ChatGPT برای نوشتن مقالات خبری جعلی در شمال چین بازداشت کردند.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد این، اولین بازداشتی است که طبق دستورالعمل‌های جدید ضد هوش مصنوعی چین انجام شده است و محدودیت‌های خدمات هوش مصنوعی را در مورد توزیع اطلاعات نادرست اعمال می‌کند.

به گزارش  South China Morning Post، مظنون با نام خانوادگی هونگ، به جرم استفاده از چت‌بات OpenAI برای ایجاد مقالات خبری جعلی و اطلاعات نادرست درباره یک سانحه مرگبار قطار متهم شده است. پس از کشف مقاله در تاریخ 25 آوریل، مقامات متوجه شدند که چندین نسخه از همان خبر با مکان‌های متفاوت حادثه به صورت همزمان در 20 حساب دیگر در پلتفرم وبلاگ نویسی Baijiahao که متعلق به Baidu است، منتشر شده است.

 بهره گیری از ChatGPT برای کسب درآمد از اینترنت

مقامات استان گانسو به‌وسیله شرکت مستقلی که توسط هونگ اداره می‌شود و چندین پلتفرم از نوع بلاگ را اجرا می‌کند، مقالات جعلی را پیگیری کردند. پلیس محلی در بیانیه خود ادعا کرده است که هونگ به استفاده از ChatGPT برای بازنویسی مقالات خبری جعلی پرداخته است. او از ChatGPT برای اجتناب از فیلترهای محتوای تکراری استفاده کرده و پس از آموزش دوستان خود، که از طریق ترافیک اینترنت درآمد کسب می‌کنند، مقالات جعلی را منتشر کرده است. این مقالات جعلی، بیش از ۱۵ هزار بار پیش از حذف مشاهده شده بودند. از آنجا که چین یکی از کشورهایی است که دسترسی به ChatGPT  را مسدود کرده است،  افراد می‌توانند با استفاده از اتصال VPN به این فناوری دسترسی پیدا کنند.

به گفته روزنامه  South China Morning Post، هونگ به جرم آشوب و برانگیختن فتنه متهم شده است. این اتهام که به عنوان یک اتهام کلی در نظر گرفته شده است، یک جرم بزرگ است که می‌تواند برای مظنونان اتهام به ایجاد یا انتشار اطلاعات نادرست اعمال شود. این اتهام می‌تواند به صورت گسترده به عنوان تضعیف نظم عمومی یا ایجاد ناهنجاری در مکان‌های عمومی هم تعریف شود. با این حال، عبارت این اتهام نامشخص است و به دلیل از بین بردن آزادی بیان و بازداشت منتقدین دولت چین بسیار مورد انتقاد بوده است. افراد متهم، در صورت محکومیت ممکن است به پنج تا ده سال حبس محکوم شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.