۷ لوازم خانگی هوشمند معرفی شده در نمایشگاه CES 2024

لوازم خانگی هوشمند

در بین محصولات بسیاری که در CES 2024 رونمایی شده‌اند، ۷ لوازم خانگی مجهز به هوش مصنوعی نیز در این رویداد عرضه شد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

به‌گزارش تک‌ناک، نمایشگاه CES 2024 که محلی برای گردهمایی بیش از ۴,۰۰۰ شرکت نمایش‌دهنده از نقاط مختلف دنیا است، شاهد به‌نمایش‌گذاشتن آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در حوزه‌های متنوعی از تکنولوژی است.

امسال، توجه خاصی به لوازم خانگی مجهز به هوش مصنوعی معطوف شده و چندین فناوری بسیار نوآورانه و جذاب در این زمینه رونمایی شده‌اند. در این مقاله، ۷ لوازم خانگی مجهز به هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم که در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شده‌اند.

آینه هوشمند BMind

در نمایشگاه CES 2024، اولین استفاده چشمگیر از هوش مصنوعی (AI) با آینه هوشمند BMind ارائه شد، که عنوان Honoree جوایز نوآوری CES را کسب کرد. این محصول را شرکت Baracoda Daily Healthtech ابداع کرده است و به‌عنوان نخستین آینه هوشمند جامع در جهان شناخته می‌شود. امکانات بدون لمس و بدون تأخیر آن شامل تشخیص حرکت و کنترل صوتی و تشخیص نیت کاربر است.

BMind از فناوری‌های پیشرفته AI نظیر بینایی کامپیوتری و مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) برای تحلیل ژست‌ها و حرکات و گفتار استفاده می‌کند و در پاسخ، توصیه‌های سفارشی برای بهبود سلامت و رفاه را بر‌مبنای حالت روحی فرضی کاربر ارائه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، این شرکت اظهار می‌کند که داده‌ها را به‌صورت محلی پردازش می‌کند تا مطمئن شود که حریم خصوصی و امنیت داده‌ها حفظ می‌شود.

تشک هوشمند DeRUCCI T11 Pro

تشک هوشمند DeRUCCI T11 Pro با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی چیزها (AIoT)، به‌منظور ارائه خوابی ایدئال بر اساس نیازهای شخصی فرد طراحی شده است. این تشک مجهز به ۲۳ سنسور انعطاف‌پذیر برای خواب و سلامت است که تغییرات وضعیت بدن، دمای بدن، ضربان قلب و دیگر جنبه‌های سلامتی را به‌صورت لحظه‌ای می‌تواند دقیق ردیابی کند.

این تشک ۱۸ کیسه هوای انعطاف‌پذیر نیز دارد که دربرابر حرکات و وضعیت خواب فرد و پشتیبانی از نقاط مهم بدن نظیر سر و ستون فقرات واکنش نشان می‌دهد. تشک هوشمند از داده‌های بزرگ، الگوریتم‌های نرم‌افزاری AI، تنظیمات هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ردیابی خواب و اتصال به سایر وسایل خانگی AIoT برای بهبود تجربه خواب استفاده می‌کند. تشک هوشمند DeRUCCI T11 Pro حتی می‌تواند تا قبل از اینکه کاربر متوجه شود، هشدارهایی درباره مشکلات احتمالی سلامت ارائه می‌دهد.

Holobox

در نمایشگاه CES امسال، یکی از کاربردهای جذاب هوش‌ مصنوعی را شرکت فناوری هلندی Holoconnects ارائه داد که محصول پیشرفته‌اش، Holobox را به‌نمایش گذاشت. این راه‌حل هولوگرافیک نوآورانه با پشتیبانی فناوری پیشرفته هوش‌ مصنوعی می‌تواند هولوگرام‌های بسیار واقع‌گرایانه از اشخاص را به‌صورت زنده و بدون تأخیر نمایش دهد. این تصاویر هولوگرافیک واقع‌گرایانه تجربه‌ای تعاملی و مکالمات واقع‌گرا را فراهم می‌کنند و کاربردهای متنوعی در زمینه‌های تبلیغات، مهمان‌نوازی، مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و آموزش دارند.

به‌عنوان مثال، در بخش پذیرش هتل، می‌توان از Holobox برای ارائه خدمات کانسیرژ، نمایش امکانات هتل یا به‌عنوان راهنمای تور مجازی استفاده کرد. Holobox در چندین نسخه موجود است؛ از‌جمله Holobox استاندارد و Holobox مدولار و Holobox Mini که هرکدام به خصوصیات و کاربردهای مختلفی مجهز هستند.

چراغ هوشمند Nobi

Nobi Ceiling مدلی سقفی از چراغ هوشمند برنده جایزه Nobi است که برای تشخیص و پیشگیری از سقوط‌ها و ردیابی الگوهای سلامتی و فعالیت طراحی شده است. سقوط‌ها به‌عنوان عامل اصلی آسیب‌های مرگ‌بار در میان سالمندان شناخته می‌شوند و یک نفر از هر سه نفر مسن‌تر از ۶۵ سال حداقل یک بار در سال دچار سقوط می‌شود. در این موقعیت‌ها، کمک فوری اهمیت حیاتی دارد؛ زیرا نیمی از سالمندانی که بیش از یک ساعت پس از سقوط روی زمین مانده‌اند، شش ماه پس از سقوط فوت می‌کنند.

چراغ‌های هوشمند Nobi برای شناسایی ۱۰۰ درصد از سقوط‌ها طراحی شده‌اند. این محصول در بازار اروپا و نیز در مراکز سالمندان در ایالات متحده استفاده و اثبات شده است و تلاش‌های فناورانه برای بهبود ایمنی و کیفیت زندگی سالمندان را نشان می‌دهد.

ORo

در نمایشگاه CES 2024، یکی از کاربردهای جذاب هوش‌ مصنوعی، یعنی ORo، معرفی شد. ORo به‌عنوان نگه‌دارنده حیوان خانگی برای خانواده‌های پرمشغله طراحی شده است و ترکیبی از حرکت خودکار و AI انعطاف‌پذیر و طراحی متناسب با حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد تا تحریک ذهنی حیوانات خانگی را فراهم کند. این دستگاه شامل تغذیه‌کننده و دستگاه توزیع دارو است و قابلیت برنامه‌ریزی برای شرکت در جلسات بازی و آموزش را دارد. همچنین، کاربران می‌توانند سلامت حیوان خانگی خود را به‌صورت از راه دور رصد کنند.

ORo می‌تواند برای ساخت داستان‌های ویدئویی جذاب استفاده شود که به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانن به‌اشتراک‌ گذاشته شوند. به‌عنوان مرکز اصلی، ORo با لوازم جانبی هوشمند دیگر مانند قلاده‌ها و دستیاران صوتی و خدمات مراقبت از حیوانات خانگی شخص ثالث ادغام می‌شود و دسترسی به بازار محصولات حیوانات خانگی را فراهم می‌کند. با ORo، نگرانی برای مراقبت از حیوان خانگی به‌حداقل می‌رسد؛ هرچند این جمله تا حدودی شوخی است.

یخچال Samsung AI Family Hub+

سامسونگ اخیراً یخچال جدیدی با نام Bespoke 4-Door Flex Family Hub+ را معرفی کرده است که قابلیت‌های پیشرفته تشخیص و ردیابی مواد غذایی با استفاده از هوش مصنوعی را دارد. این یخچال هوشمند به نمایشگر ۳۲ اینچی فول اچ‌دی مجهز است که ۲.۱ برابر بزرگ‌تر از نمایشگرهای مدل‌های قبلی Family Hub است.

Family Hub به کاربران امکان می‌دهد تا داخل یخچال خود را ببینند، تقویم‌های خانوادگی خود را مدیریت کنند، موسیقی پخش کنند و ببینند چه کسی پشت در ورودی است. علاوه‌بر‌این، این یخچال از قابلیت تصویر در تصویر برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های دلخواهشان را تماشا و هم‌زمان از چندین برنامه روی یک صفحه استفاده کنند. ویژگی جدید Auto Open Door نیز دسترسی به یخچال را حتی زمانی‌که دستان کاربر پر است، آسان‌تر می‌کند.

برنامه ترجمه گریه نوزاد

درزمینه کاربردهای هوش مصنوعی، شرکت Cappella برنامه تلفن هوشمند جدید منتشر کرده است که از هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین برای تفسیر گریه‌های نوزاد استفاده می‌کند. این برنامه با استفاده از تکنولوژی که ادعا می‌شود حدوداً ۹۵ درصد دقیق است، اطلاعات ارزشمندی به والدین می‌دهد تا بفهمند که آیا نوزادشان گرسنه و ناراحت و خسته است یا به تعویض پوشک نیاز دارد.

این اپلیکیشن با هزینه اشتراک ماهانه ۱۰ دلار عرضه می‌شود. Cappella همچنین در حال توسعه ویژگی جدیدی است که به والدین امکان می‌دهد تا دمای بدن نوزاد خود را به‌عنوان داده‌ای اضافی برای تحلیل و نظارت استفاده کنند. این اپلیکیشن می‌تواند به‌عنوان ابزاری کمکی برای والدین جدید عمل کند؛ اما بدیهی است که جایگزینی برای توجه و مراقبت والدین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.