تویوتا نسل هیبریدی خودرو آفرود 4Runner را رونمایی کرد

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که نسل هیبریدی خودرو آفرود 4Runner تویوتا برای سال ۲۰۲۵ معرفی شد. این نسل شامل مدل‌های استاندارد و هیبریدی و تریل‌هانتر است.

به‌گزارش تک‌ناک، تویوتا نسل جدید شاسی‌بلند 4Runner را برای سال 2025 معرفی کرده است که شامل مدل‌های استاندارد و هیبریدی و تریل‌هانتر برای فعالیت‌های آفرود است. این نسل جدید 4Runner از پیکاپ‌های تاندرا و تاکوما الهام گرفته است و اعضای تازه خانواده تراک این شرکت را تکمیل می‌کند. پلتفرم TNGA-F جدید تویوتا که پلتفرم اکثر خودروهای تراک فعلی تویوتا مانند Tundra و Sequoia و Tacoma محسوب می‌شود، اساس این نسل جدید 4Runner است.

موتورهای i-Force و i-Force Max از سایر خودروهای تویوتا مانند تاکوما و هایلندر حالا به 4Runner اضافه شده‌اند. سری i-Force بر‌اساس موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ ساخته شده و هدف آن بهبود کارایی در عین حفظ خروجی قدرت در‌مقایسه‌با موتورهای V6 قدیمی است که جایگزین آن‌ها می‌شود.

موتور استاندارد 2/4 لیتری توربو i-Force نزدیک به 278 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در‌ مقام مقایسه‌، موتور 4 لیتری نسل قبلی 4Runner نزدیک به 270 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. همچنین، این پیشرانه دو دنده بیشتر دریافت و از گیربکسی جدید با هشت دنده استفاده می‌کند. سیستم چهار‌چرخ متحرک نیز برای آن در‌دسترس است.

موتور ارتقایافته i-Force Max موتور 2/4 لیتری توربو را با موتور الکتریکی هیبریدی با توان 48 اسب‌بخار ترکیب می‌کند. ناگفته نماند که همان گیربکس هشت‌سرعته برای افزایش توان خروجی تنظیم مجدد شده است. یک باتری 1/87 کیلووات‌ساعتی نیکل‌فلز هیدرید (NiMH) این موتور را تغذیه می‌کند.

خروجی کل سیستم نیز 326 اسب‌بخار و گشتاور آن 630/5 نیوتن‌متر است. این بیشترین قدرتی است که تا‌به‌حال در خودروهای خانواده 4Runner ارائه شده است. سیستم چهارچرخ محرک نیز با این پیشرانه هیبریدی در‌دسترس قرار دارد.

در داخل خودرو، تویوتا 4Runner طراحی فرمان «دندان خون‌آشام» و میله OMG در‌کنار شیفتر برای مسافران و دیگر ویژگی‌های معمول این مدل را حفظ کرده است.

شرکت تویوتا بسیاری از ویژگی‌هایی را حفظ کرده است که باعث محبوبیت مدل‌های قبلی 4Runner شده بود. برای مدل 2025 4Runner، نُه سطح تریم وجود دارد که اکثر آن‌ها شامل محتوایی هستند که باعث فروش رضایت‌بخش مدل‌‌های نسل قبلی شده‌اند؛ از مدل پایه SR5 گرفته تا گزینه‌های آفرود TRD و تنظیمات جدید Trailhunter و Platinum لوکس.

در مدل کاملاً جدید تویوتا 4Runner ۲۰۲۵، دو نوع موتور و دو نسخه جدید از مدل‌ها وجود دارند که بخش مهمی از این خودرو به‌شمار می‌روند.

مدل Trailhunter یک 4Runner جدید است که برای مسافت‌های طولانی در نظر گرفته شده است. این مدل شامل قطعات جانبی از ARB و RIGID و سایر شرکت‌ها می‌شود. مدل Trailhunter از کلیدهای کمکی داخلی برای نصب آسان لوازم جانبی برخوردار است. شرکت ARB کمک‌فنرهای 2/5 اینچی Old Man Emu را با مخزن‌های خارجی و رکاب سقفی ARB ارائه می‌دهد.

لاستیک‌های ۳۳ اینچی Toyo Open Country و چراغ‌های مه‌شکن LED RIGID نیز به‌صورت کارخانه‌ای روی بسته Trailhunter نصب شده‌اند. اینورتر برق AC 2400 وات و موتور i-Force Max و سایر گزینه‌ها نیز تجهیزات استاندارد این مدل هستند.

مدل جدید Platinum گزینه‌ای لوکس را برای 4Runner 2025 اضافه می‌کند. اکثر این تغییرات به تغییرات ظاهری و راحتی سرنشینان مربوط هستند که به‌عنوان گزینه‌هایی در مدل Limited یافت می‌شوند.

برای مدل ۲۰۲۵ تویوتا 4Runner، رنگ جدیدی به نام Mudbath معرفی شده که گزینه‌ای جذاب و مناسب برای ماجراجویی‌های آفرود است.

نمای جدید 4Runner مطمئناً تغییر بزرگی است. جعبه‌ای‌بودن نسل قبلی اغراق‌آمیز شده است؛ اما طراحی با سایر مدل‌های شاسی‌بلند و وانت‌بار تویوتا مطابقت دارد. کوین هانتر، رئیس استودیو طراحی Calty تویوتا گفت:

طراحی 4Runner افسانه‌ای با شناسایی جنبه‌های منحصر‌به‌فرد و به‌یاد‌ماندنی آن مرتبط با سرگرمی و تفریحات در فضای باز آغاز شد. با الهام از مسابقات باجا در صحرا، بدنه کشیده و باریک و لاستیک‌های بزرگ و بدنه ورزیده هدف اصلی 4Runner را تعریف می‌کند که همان توانایی طی هر جاده و مسیری است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.