۳ قابلیت جدید داشبورد Google Ads

۳ قابلیت جدید داشبورد Google Ads

گوگل در حال آزمایش طرح‌های جدید برای ساختار بهتر و ساده‌سازی مکان‌یابی اطلاعات داشبورد Google Ads در واکنش به نظرات کاربران است.

به گزارش تکناک، طبق چندین شکایت موجود داشبورد  فعلی Google Ads برای مبتدیان گیج کننده و دشوار است. در حال حاضر، تنها تعداد کمی از کاربران می توانند ۳ ویژگی جدید برتر داشبورد Google Ads را امتحان کنند. این تغییرات عبارتند از:

  1. منوی هدایت جدید
  2. سازماندهی مجدد رابط
  3. ظاهر متفاوت

جزئیات ویژگی های جدید داشبورد GOOGLE ADS

  1. منوی هدایت جدید

به جای سه منوی کنونی، طرح بندی جدید به کاربران امکان دسترسی به تمام ابزارها و ویژگی های Google Ads را از یک منوی منفرد و با ترتیب بهتر می دهد. به گفته گوگل، این ویژگی دسترسی و جابجایی در برنامه را آسان‌تر خواهد کرد و امکان بررسی و کنترل موقعیت مکانی خود در رابط کاربری در آن فراهم است. علاوه بر این، دکمه “+ Create” جدید امکان ایجاد آسان تبلیغات و گروه های تبلیغاتی را از یک نقطه در برنامه فراهم می‌کند.

  1. سازماندهی مجدد رابط

با سازماندهی مجدد ابزارها و ویژگی‌ها و گروه‌بندی وظایف مشابه، یافتن آن‌ها ساده‌تر شده‌است. عادت به چیدمان جدید ممکن است کمی زمانبر باشد. به طور خاص، دو دسته جدید برای اشاره به فاکتورهای بسیار مهم موثر بر موفقیت یک کمپین، اضافه شده است. با این حال، ابزارها و ویژگی های موجود در این پلتفرم تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفتند. همچنین، هیچ ویژگی حذف نشده است.

دو دسته هدایت جدید عبارتند از:

Goals (اهداف): این دسته در منو اصلی هدایت قرار گرفته است. و با conversion metrics در یک نقطه در منوی جدید ترکیب شده‌است.

Audiences, keywords, and content (مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا): این قسمت یک بخش جدید در منوی برنامه است و منابع مورد استفاده برای تصمیم گیری درباره افراد مورد نظر و نحوه برقراری ارتباط با آنها را ترکیب می‌کند. این منابع شامل کلمات کلیدی جستجو، مخاطبان، مکان‌ها و محتوا می‌شود.

سایر ابزارهای کمکی برای تصمیم گیری درباره مخاطب تبلیغات ، اکنون درون قابلیت جستجو کلمات کلیدی گنجانده شده است. همچنین، در طراحی جدید Campaigns، Assets، Tools، Insights و Reports ادغام شده‌اند. و با تغییرات دیگری در منو چهار بخشی شامل Hotels، events و موارد مورد استفاده در تبلیغات استاندارد خرید و هتل اکنون در بخش Assets قرار دارند. مثل قبل، امکان یافتن هر وب سایتی با جستجوی آن در Google Ads وجود دارد.

  1. ظاهر متفاوت

رابط کاربری جدید اکنون با فضاهای خالی بیشتری به منظور انجام کارها با حواس پرتی کمتر همراه است. علاوه بر این، فونت Roboto آن با Google Sans با اندازه بزرگتر و خوانایی بهتر، جایگزین شده است. همچنین یک هایلایت آبی به منظور نمایش موقعیت فعلی تجربه کاربری اضافه شده است. همچنین، منو با نمادهای جدید و شیک همراه است.

اهمیت استفاده از آن: طراحی‌ مجدد رابط کاربری بصری‌تر و کاربرپسندتری ارائه می‌دهد و خواسته‌های سفارشی بازاریابان را فراهم کند. به گفته گوگل، طراحی جدید مرتب‌تر و با گروه‌بندی ابزارها و ویژگی‌ها، یافتن آن‌ها ساده‌تر است و تجربه مرور مطمئن‌تر و قابل اعتمادتری ارائه می‌دهد.

برخی از معایب احتمالی

ساختار و ویژگی های جدید ممکن است برای کاربران رابط فعلی دشوار باشد. و ممکن است بهره وری آنها را کاهش دهد و منجر به تغییر روند و در کوتاه مدت، کاهش تولید و کارایی آنها شود.

همچنین ممکن است برخی از بازاریابان فرآیندهای سفارشی یا اسکریپت های خودکار را بر اساس رابط قبلی ایجاد کرده باشند، و در نتیجه احتمال به هم‌ریختن آنها یا نیاز به تغییر آنها وجود دارد. به روز رسانی یا ایجاد مجدد این موارد ممکن است منجر به صرف هزینه بیشتر یا به تعویق افتادن روند آنها شود.

علی‌رغم اطلاع‌رسانی گوگل مبنی بر عدم تغییر بهره‌وری و ویژگی‌های Google Ads، ممکن است برخی نقص‌ها یا اشکالات ناخواسته وجود داشته باشد و بر اثربخشی کمپین‌ها تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram