گوگل ویژگی Matter را در دستگاه‌های اندرویدی فعال کرد

ویژگی Matter

گوگل در پست جدیدی در وبلاگ خود، اعلام کرد که ویژگی Matter در دستگاه های اندروید، Google Home، و Google nest اکنون فعال شده است.

به گزارش تک ناک، برخی از دستگاه‌هایی که از Matter پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: Google Home، Google Home mini، Nest Hub Max، Nest Hub نسل اول و دوم، Nest Mini، Nest Audio، و Nest Wi-Fi Pro.

در حالی که دستگاه‌های Google Nest و Google Home از طریق بروزرسانی firmware (به‌طور خودکار نصب شده) از ویژگی Matter پشتیبانی می‌کنند، به نظر می‌رسد این شرکت با بروزرسانی برنامه Google Home برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی، از پشتیبانی Matter از این دستگا‌ها رونمایی می‎کند.

این بدان معناست که دفعه بعد که برنامه Google Home را روی تلفن هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمند Samsung Galaxy خود نصب یا ‌بروزرسانی کنید، با دستگاه‌های خانه هوشمند سازگار با Matter کار می‌کند.

Matter یک استاندارد جدید اتصال خانه هوشمند است که توسط تعدادی از شرکت ها در سراسر جهان از جمله آمازون، اپل، گوگل و سامسونگ تدوین شده و توسط اتحادیه استانداردهای اتصال (CSA) کنترل می‌شود.

هدف ویژگی Matter این است که افراد را قادر سازد تا دستگاه های هوشمند خانگی از برندهای مختلف را به راحتی به یکدیگر متصل کنند.

اکنون که دستگاه‌های Google از استاندارد Matter پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها برای راه‌اندازی یا اتصال به هر وسیله هوشمند خانگی که Matter در آن فعال‌سازی شده استفاده کنید. گوگل همچنین پشتیبانی Matter را برای Fast Pair در اندروید اضافه کرده است. این به شما امکان می دهد دستگاه های دارای ویژگی Matter را به همان سرعتی که مجموعه ای از هدفون ها را جفت می‌کنید به شبکه خانگی خود متصل کنید.

چند ماه پیش، گوگل و سامسونگ یکپارچه‌سازی Google Home-SmartThings را با استفاده از ویژگی چند مدیره Matter اعلام کردند. این به افراد اجازه می‌دهد تا محصولات هوشمندی را که از طریق Google Home راه‌اندازی شده‌اند، با استفاده از Samsung SmartThings کنترل کنند و بالعکس.

 

خب، گوگل اکنون می‌گوید که با سامسونگ کار می‌کند تا در سال 2023 یک ویژگی چند مدیره (Multi-Admin) پیشرفته ارائه دهد. علاوه بر این، گوگل به زودی پشتیبانی از iOS را به برنامه Google Home اضافه خواهد کرد. همچنین می‎گوید که در اوایل سال 2023 شاهد محصولات هوشمند بیشتری با قابلیت Matter خواهیم بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.