دفاتر مجازی صمیمیت را به محیط‌های دورکاری می‌آورد

با چند برابر شدن موانع جلسات آنلاین، استارت آپ ها اکنون به دنبال حل مشکل فقدان روحیه تیمی در مورد کار در دفتر های مجازی هستند.

با چند برابر شدن موانع جلسات آنلاین، استارت آپ ها اکنون به دنبال حل مشکل فقدان روحیه تیمی در مورد کار دفتر های مجازی هستند.

به گزارش تکناک، وقتی همه‌گیری کووید-19 شروع شد و دورکاری در اولویت قرار گرفت، خدماتی مانند زوم و تیم‌های مایکروسافت به این مناسبت برای حفظ ارتباط مردم و ادامه کار مورد استفاده قرار گرفتند.

برای بسیاری، کار به یک سری جلسات آنلاین تبدیل شد که باید هر روزه در آن شرکت کنند. چیزی که در آنها وجود نداشت، مکالمات معمولی بود که قبل از جلسات یا بعد از آن در اتاق استراحت اتفاق می افتاد و باعث ایجاد حس با هم بودن و تعلق خاطر در بین اعضای تیم می شد. اکنون استارت آپ ها به دنبال این هستند که از طریق دفاتر مجازی این موضوع را وارد کار مجازی کنند.

دفتر مجازی چیست؟

دفتر های مجازی فضاهای آنلاینی هستند که افراد هنگام کار می توانند وارد آن شوند، حتی اگر یک جلسه برنامه ریزی شده نداشته باشند. این چیزی شبیه دیدگاه متاورز مارک زاکربرگ از یک دفتر آینده نگر نیست، جایی که مردم در آواتارهای خود در اطراف شناورند.

در عوض، اعضای تیم در داخل فضایی حضور دارند که می‌توانند آن را سفارشی کنند تا شبیه یک دفتر کار شود. در صورت تمایل اعضای تیم این دفتر کار مجازی می تواند شامل اتاق کنفرانس یا حتی آشپزخانه باشد. در دسترس بودن سایر اعضای تیم را می توان با کدهای رنگی نمایش داد و مکالمات خود به خودی می تواند با ضربه زدن روی یکی از اعضا در صورت دسترسی به صحبت انجام شود.

استارت‌آپ‌های دفاتر مجازی بر این باورند که دادن این گزینه به کارمندان برای برقراری ارتباط فراتر از جلسات آنلاین، ارتباط بین همکاران را تقویت می‌کند.

چرا  دفتر مجازی مهم است؟

وقتی کار در طول همه‌گیری از راه دور شد، رئیس‌ها از کاهش بهره‌وری می‌ترسیدند. با این حال، آزادی کار از هر جایی منجر به بهره‌وری بیشتر شد و بسیاری از شرکت‌ها به یک مدل کاری ترکیبی روی می‌آورند.

با این حال، مشارکت کارکنان از بین می رود. مطالعات نشان داده است که ارتباطات بین همکاران برای اولین بار در این دهه به دلیل بیماری همه گیر از بین رفت. از آنجایی که ارتباطات غیررسمی خارج از جلسات برنامه ریزی شده به اتحاد تیم کمک می کند، یک فضای اداری مجازی می تواند بستری را فراهم کند که جلسات آنلاین این امکان را ندارند.

این واقعیت که پلتفرم‌های جلسه کاربران را فراتر از مدت زمان تماس درگیر نمی‌کنند، برای شرکت‌هایی مانند زوم یا مایکروسافت نیز از بین نمی‌رود. ماه گذشته، مایکروسافت Games for Work را راه اندازی کرد تا به همکاران کمک کند از طریق بازی با هم ارتباط برقرار کنند.

از سوی دیگر، زوم می‌خواهد از یک ابزار جلسه به یک پلتفرم تجاری تبدیل شود که در آن کاربران می‌توانند تمام روز را در حین استفاده از ایمیل و ابزارهای تقویم آنلاین بمانند. اما بیشترین کاری که باید انجام دهد این است که احساس تعلق بین همکاران را در پلتفرم مجازی یک دفتر فیزیکی دوباره زنده کند.

از کسب‌وکارها انتظار می‌رود که هزینه‌های ثابتی را به ازای هر کاربر در ماه بپردازند تا اعضای تیم خود را در ارتباط نگه دارند، زیرا ما به دنیای جدیدی می‌رویم که در آن کار مجازی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قانون اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.