متا بدون اجازه کاربران پستهای Threads آنها را در فید فیسبوک دیگران بهنمایش میگذارد. این کار اعتراض کاربران را بهدنبال داشته است.
بهگزارش تکناک، متا تأیید کرده است که پستهای Threads را در فید فیسبوک کاربران قرار میدهد تا به تبلیغ شبکهی اجتماعی جدید خود کمک کند. کاربران به ظاهرشدن پستهای Threads در فید فیسبوک اعتراض و اعلام کردند که نمیخواهند پستهای تردز آنان در فید فیسبوک دیگران ظاهر شود.
در پاسخ به این موضوع، حساب رسمی تردز گفت که هدف از این اقدام آن است که مردم بتوانند محتوای جدید تردز را مستقیماً در فیسبوک و اینستاگرام ببینند. در پاسخ به نگرانیهای کاربران، متا اعلام کرد: «ما همچنان تاحدممکن به بازخوردهای کاربران گوش میدهیم.»
طبق گزارش Neowin، بسیاری از کاربران در پاسخ به متا از این تغییر شکایت کردند و توضیح دادند که مخاطبان فیسبوکشان کاملاً با مخاطبان تردز آنها متفاوت هستند و نمایش تردز در فیسبوک میتواند برایشان دردسرساز شود.
بهگفتهی Engadget، فیسبوک سالها است که محتواهای خود را با سایر پلتفرمهای خود ارتباط داده است. بهعنوان مثال، ریلز اینستاگرام در فید فیسبوک نمایش داده میشود و به کسبوکارها در واتساپ اجازه میدهد تا تبلیغات ظاهرشده در فید فیسبوک را بخرند.
بهنظر میرسد که سایر ادغامها بهصورت اختیاری هستند؛ اما ظاهرشدن Threads (social networking site owned by Meta Platform) در فیسبوک اجباری است. بهمنظور برقراری تعادل و باتوجهبه نظر متا دربارهی درنظرگرفتن دیدگاههای کاربران، احتمالاً این شرکت امکان خاموشکردن این ویژگی را برای مردم فراهم خواهد کرد؛ اما باتوجهبه سختی حفظ ارتباط تردز با کاربران، احتمالاً شرکت بهطورکامل این ادغام را حذف نخواهد کرد.
چند ماه پیش، متا شبکهی اجتماعی تردز را راهاندازی کرد تا برخی از کاربران ناراضی X (توییتر سابق) را جذب کند. در ابتدا، این شبکهی اجتماعی جذابیت زیادی برای کاربران داشت و متا قبل از راهاندازی آن، افراد مشهور زیادی را به پلتفرم خود جذب کرد.
بااینحال، درحالحاضر ترافیک Threads بهشدت کاهش یافته است و متا هنوزهم با Mastodon و Bluesky رقابت دارد. اگر تردز در آینده به پلتفرمی محبوب تبدیل شود، بهنظر میرسد که باید به همان شکل پلتفرمهای دیگر با رشد طبیعی، آهسته و در طول زمان انجام شود.