ویندوز 11 به دستگاه‌های تاشو می‌آید

مایکروسافت به منظور پوشش دستگاه‌های مختلف توسط سیستم‌عامل ویندوز 11 خود، در حال کار بر روی انطباق پذیری آن در دستگاه های تاشو است.

به گزارش تکناک، این شرکت قصد سازگاری ویندوز 11 با همه دستگاه ها، ازجمله رایانه های شخصی رومیزی، گوشی های هوشمند تاشو و تبلت‌ها را دارد.

بنابراین، مایکروسافت به منظور ارائه این سیستم عامل به انواع دستگاه‌ها، باید آن را با رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها و مهمتر از همه، با لپ تاپ های دارای صفحه نمایش تاشو مانند Asus Zenbook 17 Fold سازگار کند.

در می 2021، مایکروسافت عدم توسعه ویندوز 10X را اعلام کرد. این سیستم‌عامل برای رفع نیازهای دستگاه‌های انعطاف‌پذیر مانند دستگاه‌های تاشو که تا آن زمان رایج نبودند، طراحی شده بود. حال پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان بر افزایش ناگهانی استفاده از گوشی‌های هوشمند تاشو و سایر دستگاه‌های غیرمعمول در سال 2023 است. همچنین شکل و تنوع صفحه نمایش های در دسترس کاربر در رایانه های شخصی نیز دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

مایکروسافت به منظور پوشش دستگاه‌های مختلف توسط سیستم‌عامل ویندوز 11 خود، در حال کار بر روی انطباق پذیری آن در دستگاه های تاشو است.

رابط کاربری ویندوز 11 باید از طیف گسترده ای از دستگاه ها پشتیبانی کند و ویژگی های جدیدی در خود جای دهد. بدین منظور سیستم عامل باید رابط کاربری خود را مطابق با شکل رایانه شخصی، موقعیت (عمودی یا افقی) و تعداد صفحه‌ها تغییر ‌دهد.  در نتیجه، لپ‌تاپ‌های تاشو از قابلیت‌های ویندوز 11 مختص آن‌ها، بهره خواهند برد و ممکن است تجربه کاربری آنها به تبلت‌ها نزدیک شود.

طبق گفته Windows Latest، آپدیت Moment 3 ماه می یا ژوئن 2023 ، اولین ارتقاء قابل توجه ویندوز 11 برای دستگاه های تاشو خواهد بود. این شرکت به زودی این ارتقا را منتشر خواهد کرد. نسخه Windows Moment 2 سال 2022، شامل یک نوار وظیفه بازطراحی شده مخصوص تبلت ها است. با انتشار 23H2، سازگاری با چند صفحه‌نمایش و/یا دستگاه تاشو تا پاییز 2023 به پایان خواهد رسید و قطع به یقین، سال آینده شامل پیشرفت‌های چشمگیری در عرضه دستگاه‌های تاشو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.