گوگل با هدف ثبات و شفافیت بیشتر، دو تغییر در سرویس AdSense ایجاد کرد؛ اما انتظار ندارد انتشاردهندگان تغییری در درآمدهای خود و نحوهی پرداخت ببینند.
بهگزارش تکناک، امروزه، گوگل وقتی کسی روی تبلیغی در وبسایت آنها کلیک میکند (بهعبارتی براساس هر کلیک)، به انتشاردهندگان پرداختی انجام میدهد. AdSense بهزودی بهسمت «پرداخت در ازای هر بازدید» میرود. گوگل بیان میکند که این اتفاق استاندارد صنعت برای تبلیغات نمایشی (بنرها، جعبهها و…) است.
9to5google مینویسد که این تغییر روشی یکنواختتر بهمنظور پرداخت به انتشاردهندگان برای فضای تبلیغاتی خود در محصولات Google (American multinational technology company by alphabet inc.) و پلتفرمهای شخص ثالث فراهم و به آنان کمک میکند تا با سایر ارائهدهندگان فناوریای که استفاده میکنند، مقایسه شوند.
باید به این نکته اشاره کنیم که این تغییر نوع یا تعداد تبلیغاتی که انتشاردهندگان میتوانند در وبسایتهای خود نمایش دهند، تحتتأثیر قرار نمیدهد. درعینحال، گوگل نیز ساختار تقسیم سود AdSense را تغییر میدهد تا کارمزدها در تراکنشی واحد پردازش نشوند.
درحالحاضر، سود AdSense (online platform for targeted advertisements) به نرخهای مجزا برای خریدار و فروشنده تقسیم میشود. بهمنظور نمایش تبلیغات با استفاده از AdSense برای محتوا، انتشاردهندگان 80درصد از درآمد را پس از کسر هزینهی پلتفرم تبلیغکننده دریافت میکنند، چه پلتفرمهای طرف خرید Google باشد، چه شخص ثالث.
گوگل میگوید که ناشران همچنان حدود 68درصد از درآمد را حفظ خواهند کرد. بهعنوان مثال، هنگامیکه Google Ads تبلیغات نمایشی را روی AdSense میخرد، معمولاً گوگل ادز بهطور میانگین 15درصد از هزینهی تبلیغکننده را حفظ میکند. دراینمیان، تغییراتی نیز وجود دارد؛ زیرا Google Ads هزینهی ثابتی براساس هر بازدید دریافت نمیکند. دلیل این امر آن است که بسیاری از تبلیغکنندگان براساس اقدامات کاربر مانند کلیک یا تبدیل پرداخت را انتخاب میکنند.
این تغییرات در ابتدای سال آینده اعمال خواهند شد و انتشاردهندگان نیازی نیست تغییری اعمال کنند. گوگل اعلام کرده است که دربارهی تغییرات احتمالی درآمدها برای ناشران آزمایشهایی انجام داده است و انتظار ندارد چیزی تغییر کند.