کاربران در اتحادیهی اروپا اگر میخواهند از فیسبوک و اینستاگرام بدون تبلیغات استفاده کنند، باید از بهار آینده هزینهی اضافی بپردازند.
بهگزارش تکناک، متا در حال تشویق کاربران به عضویت در نسخهی پولی بدون تبلیغات فیسبوک و Instagram (photo and video sharing social network owned by Meta Platforms) است که در اروپا دردسترس قرار میگیرد. این اقدام پاسخی به آمادگی متا دربرابر مقررات حریم خصوصی جدید اتحادیهی اروپاست و با موقعیتبندی استفاده از خدماتش با تبلیغات هدفمند بهعنوان انتخاب اختیاری کاربران عمل میکند. همچنین، این انتخاب تنها جایگزینی است که با پرداخت حدود 20 دلار در ماه میتوانید از شر تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام خلاص شوید.
این یعنی افرادی که هم Facebook (American online social media and social networking service) و هم اینستاگرام را استفاده میکنند درنهایت باید هزینهی اضافی را بپردازند تا هر دو پروفایل را پوشش دهد. هزینهی داشتن پروفایل بدون تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام درصورت خرید ازطریق وب 9.99 یورو در ماه و درصورت خرید از فروشگاههای برنامهی گوگل یا اپل 12.99 یورو در ماه است. هماکنون، این هزینه عضویت تمام حسابهای مرتبط را پوشش میدهد.
بااینحال پس از 1مارس، مشترکان برای هر پروفایل مرتبط اضافی در مرکز حساب کاربری متا باید هزینهی اضافی پرداخت کنند. درصورت خرید مستقیم، این هزینه 6 یورو و درصورت خرید ازطریق اپ استور 8 یورو در ماه است. نکتهی مهم اینکه خدمات بدون تبلیغات فقط برای کاربران بزرگتر از 18 سال ارائه میشود.
متا میگوید که این گزینهی جدید را بهدلیل تغییر قوانین در منطقه معرفی کرده است. این شرکت از کاربران بزرگسال در کشورهایی که این ویژگی دردسترس است، میخواهد اشتراک یا استفادهی رایگان از محصولات آن را انتخاب کنند. البته انتخاب گزینهی رایگان بهجای پرداخت هزینههای اضافی بهمعنای «کشف محصولات و برندها ازطریق تبلیغات شخصیسازیشده» و استفاده از «اطلاعات شما برای تبلیغات» است.