Threads به روشهای مختلفی X (توییتر سابق) را فریب داده و قرار است هشتگها را اضافه کند. این ویژگی مهم سالهاست که در توییتر استفاده میشود.
بهگزارش تکناک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد که Threads آزمایش امکان برچسبگذاری موضوعات در این شبکهی اجتماعی را برای دستهبندی پستها براساس علاقه یا موضوع آغاز خواهد کرد. اگرچه کاربران با استفاده از نماد «#» از ویژگی تگها استفاده میکنند، درواقع وقتی تگها نشان داده میشوند، نماد «#» به نمایش درنمیاید. درعوض، تگها بهصورت پیوندهای آبی با امکان کلیک روی آنها ظاهر میشوند.
برای استفاده از تگهای جدید، روی گزینهی # جدید در برنامهی Threads (social networking site owned by Meta Platforms) ضربه بزنید یا نماد را با استفاده از صفحهکلید خود و بهدنبال آن متن، تایپ کنید. همانطورکه شروع به تایپ می کنید، تگهای مختلفی ظاهر میشوند تا به شما کمک کنند تگ خود را تکمیل یا از ابتدا تگ جدیدی ایجاد کنید.
بعد از اینکه تگ را انتخاب و پستتان را منتشر کردید، هرکسی میتواند روی آن تگ کلیک کند تا سایر پستهای مرتبط در همان موضوع را ببیند. بهعبارتدیگر، آنها درست مانند هشتگهای توییتر کار میکنند؛ اما کمی زیباتر هستند.
همچنین برخلاف شبکهی اجتماعی ایکس، Threads تنها به یک تگ در هر پست اجازه میدهد؛ تصمیمی که این شرکت احتمالاً برای کاهش اسپم گرفته است. اغلب اسپمرها یک پست را با تگهای محبوب و پرطرفدار پر میکنند تا پستهایشان را در فید جستوجو مطرح کنند. افزودن چندین تگ به یک پست به کاری سخت تبدیل شده است؛ زیرا بهنظر میرسد رفتاری توجهطلبانه است.
بااینحال، این محدودیت گاهی اوقات میتواند مانعی برای کاربران باشد؛ زیرا کاربران میخواهند پستهایی دربارهی رویدادهایی پیدا کنند که هشتگ تعریفشده ندارند یا از هشتگهای متعدد برای بحث دربارهی آن موضوع استفاده میشود؛ مانند #AppleEvent و تغییرات آن. همچنین، ممکن است بخواهند هشتگهایی مانند #AppleEvent و #visionOS را با یکدیگر ترکیب کنند تا موضوعات موردبحث را محدود کنند. در حالت فعلی در Threads، آنها باید تنها یک تگ را انتخاب کنند.
این ویژگی قبلاً مشاهده شده بود؛ اما بحثهای زیادی دبارهی این موضوع وجود داشته است که آیا هشتگها در آیندهی شبکههای اجتماعی جایگاهی دارند یا خیر؛ زیرا برخی از افراد آنها را بهعنوان یادگاری از زمانهای گذشته میدانند.
سال ۲۰۰۷، کریس مسینا، یکی از متخصصان فناوری باسابقه، ایدهی هشتگ را در توییتی بهعنوان راهی برای گروهبندی موضوعها و گرایشها و رویدادها پیشنهاد کرد. ابتدا توییتر این ویژگی را در پلتفرمش استفاده کرد و سپس سایر پلتفرمهای اجتماعی نیز همین کار را کردند.
بااینحال در Threads، متا این توانایی را دارد که قراردادهای اجتماعی موجود را بازنگری و آزمایش کند که چگونه ممکن است تگها برای برآوردهکردن نیازهای کاربران وب امروزی به تکامل احتیاج داشته باشند.