متا، در آخرین ابتکار خود، بهروزرسانیهای تازهای را برای Meta AI رونمایی کرده است که میتواند به درخواستهای کاربران پاسخ دهد و تصاویر هوش مصنوعی ایجاد کند.
به گزارش تکناک و به نقل از سایت Techcrunch یکی از این ویژگیهای جدید، reimagine (بازتصور کردن) نام دارد که به کاربران در چتهای گروهی اجازه میدهد تا تصاویر هوش مصنوعی را با استفاده از درخواستهای متنی مجدداً بازسازی کنند. این ویژگی امکان ارجاع به ریلز را نیز در صورت نیاز فراهم میکند.
برای استفاده از این قابلیت در چت گروهی، یک کاربر ابتدا باید با استفاده از Meta AI، دستیار مجازی شرکت، یک تصویر هوش مصنوعی با یک درخواست تولید کند. پس از آن، دوستان میتوانند با فشار دادن و نگه داشتن روی تصویر و افزودن یک درخواست متنی دیگر، تصویر کاملاً جدیدی بر اساس تغییرات خود ایجاد کنند.
این فرایند میتواند با استفاده از چندین درخواست تکرار شود، و کاربران میتوانند در تلاش برای ارائه ایدههای هیجانانگیزتر از یکدیگر، تصویر را دوباره و دوباره بازسازی کنند. متا امیدوار است که این ویژگی بتواند زمان تعامل کاربران با برنامههای متا را از طریق بازی با تواناییهای جدید هوش مصنوعی افزایش دهد.
ویژگی جدیدی که همزمان با راهاندازی “تصور کن با Meta AI“، یک ابزار آنلاین تولید کننده تصاویر هوش مصنوعی، عرضه شده است، به کاربران این امکان را میدهد که تصاویر هوش مصنوعی با وضوح بالا را در چند ثانیه ایجاد کنند. این ابزار وب رایگان است و همراه با ویژگیهای دیگری که Meta AI ارائه میدهد، عرضه شده است.
Meta AI با ارائه پاسخهای دقیقتر در دستگاههای تلفن همراه و خلاصههای دقیقتر نتایج جستجو در حال تبدیل شدن به یک ابزار کاربردیتر است. Meta AIبا توانایی پاسخ به تنوع گستردهتری از درخواستها، میتواند پاسخهای مفیدتری ارائه دهد.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید پشتیبانی از ریلز در چت Meta AI است. این ویژگی میتواند هنگامی که کاربران به دنبال مشاهده نمونههای تصویری از مواردی هستند که با پرسش آنها مطابقت دارد، مفید باشد. به عنوان مثال، اگر در حال برنامهریزی یک سفر با دوستان در یک چت گروهی هستید، میتوانید از Meta AI بخواهید بهترین مکانها برای بازدید را توصیه کند و ریلزی از این مکانهای برتر و جاذبهها را به اشتراک بگذارد.
متا اعلام کرده است که این ویژگیهای جدید از امروز در حال عرضه هستند، اما در عین حال بسیاری از ابزارهای دیگر هوش مصنوعی متا در حال آزمایش هستند. متا میگوید اگرچه ممکن است کاربران مستقیماً با همه این ابزارها برخورد نکنند، اما بیش از ۲۰ تجربه جدید هوش مصنوعی تولیدی در حال آزمایش در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ هستند، که روی جنبههایی مانند جستجو، کشف اجتماعی، تبلیغات و پیامرسانی تجاری تمرکز دارند.
برای استفاده از Meta AI، کاربران باید در پلتفرمهای پیامرسانی متا یک پیام جدید شروع کرده و “ایجاد یک چت هوش مصنوعی” را انتخاب کنند. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا با شخصیتهای هوش مصنوعی متا که هر کدام شخصیتهای متمایز خود را دارند، تعامل داشته باشند. Meta AI همچنین با تایپ کردن “@MetaAI” در چت گروهی یا با گفتن “هی متا” هنگام استفاده از عینک هوشمند ری-بن متا قابل دسترسی است.
علاوه بر تجربه مستقیم مصرفکنندگان در رابط کاربری چت، متا توضیح میدهد که هوش مصنوعی قابلیتهای دیگری نیز در پسزمینه دارد. به عنوان مثال، فناوری مدل زبان بزرگ (LLM) که در پشت صحنه Meta AI کار میکند، برای ارائه گزینهها به مردم برای پیشنهادات نظرات پستهای تولید شده توسط هوش مصنوعی به زبان انگلیسی و پیشنهادات موضوع چت در گروهها استفاده میشود. این هوش مصنوعی همچنین در ارائه نتایج جستجو و بهبود متن محصول در فروشگاهها کمک میکند.
متا در تلاشهای گسترده خود برای ادغام هوش مصنوعی در محصولاتش، در حال آزمایش استفاده از Meta AI در زمینههای متنوعی است. این شامل کمک به کاربران فیسبوک برای ایجاد تبریکهای تولد برای دوستان، ویرایش پستها در فیل Feed فیسبوک، نوشتن مقدمههای جذاب برای پروفایلهای دوستیابی فیسبوک و کمک به راهاندازی گروههای جدید فیسبوک است. علاوه بر این، متا روشهایی را برای ایجاد و به اشتراکگذاری تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در فیسبوک آزمایش میکند، مانند تبدیل تصاویر از حالت افقی به عمودی برای استفاده در استوری ها.
هوش مصنوعی همچنین برای برجسته کردن گفتگوهای مهم در گروههای فیسبوک، پیشنهاد موضوعات برای چتهای گروهی و کمک به کاربران برای یادگیری بیشتر در مورد محصولات در بازار یا یافتن موارد مرتبط یا جایگزین استفاده میشود. همچنین، Meta AI در بهبود جستجو برای یافتن دوستان، صفحات، گروهها و موارد موجود در لیستهای بازار کمک میکند.
Meta AI برای خالقان محتوا، به زودی پاسخهایی را در پیامهای مستقیم بر اساس لحن و محتوای گفتگو پیشنهاد خواهد کرد.
طبق گفته شرکت بخشی از تواناییهای تولید تصویر Meta AI، شامل شروع به نشانگذاری تصاویر ایجاد شده توسط خود هوش مصنوعی خواهد بود،. این اقدام به منظور افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی انجام میشود.