اینستاگرام بازار خود را برای ارتباط برندها و سازندگان محتوا در ۸ کشور جدید راهاندازی میکند و دسترسی کاربران به طیف گستردهتری از محصولات و برندها را افزایش میدهد.
بهگزارش تکناک، اینستاگرام امروز اعلام کرد که ابزار بازار خود را برای ارتباط برندها با تولیدکنندگان محتوا برای مشارکتهای پولی یا تبلیغات به ۸ کشور جدید گسترش میدهد. این بازارهای جدید عبارتاند از: کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، ژاپن، هند و برزیل.
بهنقل از تککرانچ، اینستاگرام برای اولینبار این پلتفرم را در سال 2022 در ایالات متحده آزمایش کرد. مقامهای این شبکه اجتماعی اعلام کردند که از آن زمان تاکنون هزاران سازنده محتوا و برند را جذب کردهاند. سال گذشته، این شبکه اجتماعی قابلیتهای API را برای جلب توجه سازندگان محتوا و ساختاربندی خلاصهها اضافه و آژانسها را به استفاده از این پلتفرم نیز دعوت کرد.
متا علاوهبر دردسترس قراردادن این پلتفرم برای برندهای این ۸ کشور، از برندهای صادراتی چینی برای ارتباط با سازندگان محتوا خارج از چین دعوت خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که در هفتههای آینده، برندها و سازندگان محتوا را در ۸ منطقه جدید به این بازار دعوت خواهد کرد.
بازاریابان میتوانند برای مشارکتهای پرداختی یا حتی تبلیغات مشارکتی با سازندگان محتوا ارتباط برقرار کنند. این قابلیت به تبلیغدهندگان امکان میدهد تا محتوای ارگانیک را بهعنوان تبلیغات افزایش دهند.
هنگامیکه سازندگان ازطریق داشبورد حرفهای در اپلیکیشن اینستاگرام به پلتفرم ملحق میشوند، محتوای خود را میتوانند برجسته کنند و برندها و علایق مرتبط با خود را فهرست کنند. در بازار اینستاگرام، متا ازطریق الگوریتم یادگیری ماشین خود به برندها کمک میکند تا سازندگان محتوای مناسب برای کمپین تبلیغاتی خاص را پیدا کنند.
علاوهبراین، شرکتها میتوانند بهصورت دستی نیز بهدنبال سازندگان محتوا بگردند و با استفاده از فیلترها در گروههای سازندگان و مخاطبان و تجربه تبلیغاتی، نتایج را دقیقتر کنند. سازندگان محتوا تمام درخواستها و مکالمهها با برندها که ازطریق این بازار انجام شده است، در پوشه جدیدی به نام «پیامهای همکاری» در اینستاگرام مشاهده خواهند کرد. همچنین، آنان میتوانند جزئیات کمپینهای بازاریابی را مستقیماً در داخل برنامه بررسی کنند.
رقبای اینستاگرام مانند اسنپ و یوتیوب و تیکتاک همگی ابزارهایی برای ارتباط برندها با تولیدکنندگان محتوا دارند. افزونبراین، برخی شرکتهای نوپا نیز در حال تلاش برای حل مشکل ارتباط برندها با سازندگان هستند. Catch+Relase با پشتیبانی Accel به برندها کمک میکند تا محتوای لایسنسشده را بهراحتی پیدا کنند.
Agentio که 4/25 میلیون دلار سرمایه اولیه دریافت کرده است، پلتفرمی را برای سازماندهی فرایند فروش اسلات تبلیغاتی در ویدئوهای یوتیوبرها ساخته است. Breaker که از منابع مالی سرمایهگذارانی مانند مارک بنفوف، a16z/TxO، مدیرعامل سابق تیکتاک، کوین مایر و RGA Ventures برخوردار است، لیبلهای موسیقی و هنرمندان را برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی به افراد تأثیرگذار متصل میکند.