ویژگی‌های Quiet Mode وnot interested به اینستاگرام آمد

اینستاگرام با قابلیت Quiet Mode راهی برای خاموش کردن موقت اعلان‌های دریافتی در زمان استراحت را به برنامه خود می‌افزاید.

اینستاگرام با قابلیت Quiet Mode راهی برای خاموش کردن موقت اعلان‌های دریافتی در زمان استراحت را به برنامه خود می‌افزاید.

به گزارش تکناک، این ویژگی پاسخ‌های خودکاری به ارسال‌کنندگان پیام، به منظور اطلاع آنها از عدم دریافت اعلان توسط مخاطب ارسال می‌کند.

اینستاگرام (Instagram : photo and video sharing social network owned by Meta Platforms)به طور خاص کاربران نوجوان را ترغیب به استفاده از قابلیت Quiet Mode در اواخر شب می‌کند. به گفته لیزا کرنشاو، سخنگوی متا ، این اعلان پس از «چند دقیقه» ظاهر خواهد شد. با این وجود پلتفرم درباره زمان دریافت این اعلان پس از چه مقدار صرف زمان برای نوجوانان و همچنین بازه زمانی در نظر گرفته شده برای «اواخر شب» توضیحی نداده است.

اینستاگرام با قابلیت Quiet Mode راهی برای خاموش کردن موقت اعلان‌های دریافتی در زمان استراحت را به برنامه خود می‌افزاید.

همچنین وضعیت “in quiet mode” در نمایه کاربر به منظور اطلاع دیگران از استفاده وی از این ویژگی به نمایش در‌می‌آید و خلاصه ای از اعلان ها هنگام بازگشت به پلتفرم به کاربر ارائه می دهد. درست مانند Quite Mode در فیس بوک، می توان زمان های خاصی را برای رو‌شن‌شدن خودکار این ویژگی، برنامه ریزی کرد.

حالت جدید Quite Mode پس از مواجهه شرکت با انتقادهای فزاینده ای به دلیل تأثیر آن بر سلامت روان نوجوانان، به ویژه دختران نوجوان، ارائه شده‌است.

طبق اسناد داخلی فاش شده توسط افشاگر فیس بوک، فرانسیس هاگن در سال 2021، ، به نظر می‌رسد اینستاگرام موجب ایجاد تصویر بدن نامطلوب در یک سوم دختران می‌شود و برخی از نوجوانان احساس اعتیاد به این برنامه را دارند.

از آن زمان، این شرکت تغییراتی با تمرکز بر ایمنی کاربران جوان‌تر خود، از جمله محدودیت بیشتر تنظیمات محتوای پیش‌فرض برای نوجوانان، دورکردن نوجوانان از محتوای مروری مداوم و ایجاد محدودیت‌هایی در تبلیغات هدفمند برای نوجوانان انجام داده است.

متا در راستای هدف خود برای راضی کردن والدین (و همچنین کسانی که طرفدار چرخش اخیر پلتفرم به سمت پلتفرم ویدیو ‌محور نیستند)، راه‌های دیگری برای مدیریت پست‌های توصیه‌‌ای در اینستاگرام معرفی کرده است. پس از آزمایش این ویژگی در سال گذشته، اینستاگرام گزینه «not interested» را برای نشان‌دادن عدم علاقمندی و علامت‌گذاری انواع مختلف محتوا به منظور عدم نمایش ارائه کرد.

اینستاگرام با قابلیت Quiet Mode راهی برای خاموش کردن موقت اعلان‌های دریافتی در زمان استراحت را به برنامه خود می‌افزاید.

اکنون، اینستاگرام به کاربر امکان مخفی‌کردن بیش از یک نوع محتوا در صفحه Explore را می‌دهد. همچنین دیگر می‌توان با افزودن فهرستی از کلمات، هشتگ‌ها یا ایموجی‌های کپشن‌ها، مشابه روند پلتفرم در پنهان کردن DM‌ها، از محتوای توصیه‌شده حاوی کلمات نا‌مطلوب اجتناب کرد.

حتی با وجود الهام اینستاگرام از TikTok در تمرکز بیشتر روی Reels و محتوای توصیه شده، این پلتفرم همچنان در برخی جنبه های ایمنی از این برنامه نسبتا جوان جلوتر است. با این وجود TikTok دارای ویژگی مشابه Quite Mode است، و شامل محدودیت پیش‌فرض بیشتر و جلوگیری از دریافت اعلان توسط کاربران 13 تا 15 ساله پس از ساعت 9 شب می‌شود.

اینستاگرام مدتها قبل از TikTok به کاربران اجازه تنظیم محدودیت های زمانی برای استفاده از برنامه را می‌داد و Tik Tok این ویژگی را سال پیش ارائه کرد.

احتمال ارائه گزینه دیگری در TikTok وجود دارد. این برنامه در حال آزمایش اعلانی برای یادآوری زمان خواب و بی‌صدا کردن اعلان‌ها در آن زمان است. با توجه به روند موجود، شاهد عرضه این ویژگی در اینستاگرام نیز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.