GenStudio ابزار جدید شرکت ادوبی است که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای ایمن و سازگار با برند بازاریابان استفاده میکند.
بهگزارش تکناک، برندها مشتاق استفاده از هوش مصنوعی مولد برای شخصیسازی بازاریابی خود هستند؛ اما درعینحال بسیار نگراناند که هوش مصنوعی خارج از چهارچوب پیام برند عمل و وجهه آن را مخدوش کند. حالا دراینمیان، ادوبی در کنفرانس سالانه خود در لاسوگاس GenStudio را رونمایی کرد. GenStudio اپلیکیشن جدیدی است که به برندها در خلق محتوا و اندازهگیری عملکرد آن با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد و ایمنی برند کمک میکند.
تککرانچ مینویسد که درحالحاضر، این ابزار بیشتر بر کمک به بازاریابان اجتماعی و رسانههای پولی که میخواهند پستهای رسانههای اجتماعی و کمپینهای ایمیل و تبلیغات نمایشی ایجاد کنند، تمرکز دارد و بهزودی امکان ایجاد کل وبسایتها نیز فراهم خواهد شد.
هدف نهایی ادوبی برای GenStudio که اولینبار در سپتامبر گذشته معرفی شد، تبدیلشدن به راهحلی جامع برای کمک به بازاریابان در تطبیق محتوای خود با کانالها و بخشهای مختلف مخاطبان است. این ابزار شامل امکاناتی برای تولید محتوا و مدیریت کمپینها و تجزیهوتحلیل است. بااینحال، برای تولید محتوای شخصیسازیشده به زنجیره تأمین کارآمدی نیاز است که تولید آسان محتوای سازگار با برند را در حجم انبوه تسهیل کند.
باتوجهبه تلاش برندها برای دستیابی به مشتریان بالقوه در تعداد فزایندهای از کانالها و نیز شخصیسازی پیامهای خود، فشار زیادی بر کل زنجیره تأمین محتوا وارد میشود. اینجا است که هوش مصنوعی مولد وارد عمل میشود؛ زیرا میتواند روند تولید محتوا را سرعت چشمگیری ببخشد.
GenStudio با ادغام بخشهایی از سرویسهای سازمانی دیگر ادوبی برای برندها مانند پلتفرم مدیریت پروژه Workfront و آنالیز سفر مشتری (Journey Analytics) برای بینش چندپلتفرمی و Experience Manager و با ادغام بخشهایی از ابزارهای خلاقانه مانند Adobe Express و مدلهای Firefly کار میکند.
شرکتهایی که از قبل از این سرویسها استفاده میکنند، میتوانند آنها را به GenStudio متصل کنند؛ اما کاربران جدید برای شروع به کار با سرویس جدید به استفاده از این ابزارها نیازی ندارند.
بااینحال، داشتن این ادغامها بدینمعنی است که بازاریابان میتوانند بلافاصله با داراییهای موجود برند کار را شروع کنند. در چهارچوب GenStudio، این یعنی آنان میتوانند داراییهای موجود را با پسزمینههای جدید تولیدشده با هوش مصنوعی ترکیب و مثلاً پستی جدید در اینستاگرام ایجاد کنند. با این کار، برندی مانند Coca-Cola میتواند از تصویر موجود از بطری کوکا و وصلکردن آن به پسزمینه تولیدشده با Firefly استفاده کند.
بههرحال، مدلهای Firefly و مدلهای مشابه در خلق آن بطری با لوگو صحیح Coca-Cola چندان موفق نخواهند بود. برای ویرایشهای اضافی، نسخهای سبک از Adobe Express مستقیماً در این سرویس تعبیه شده است.
برندها میتوانند در GenStudio برای اطمینان از ایمنی محتوای تولیدشده سیستم، چه درزمینه محتوای بصری و چه محتوای متنی، دستورالعملهای خود را تنظیم کنند. همچنین، همیشه یک انسان در این فرایند دخیل است. همچنین، این ابزار بهطور مداوم بررسی میکند که هرآنچه کاربر در GenStudio ایجاد میکند، مطابق با دستورالعملهای برند باشد.
نکته مهم دیگر این است که برندها میتوانند Style Kits خود را وارد و براساس داراییهای موجودشان مدلهای سفارشی ایجاد کنند. درحالحاضر، ادوبی از مجموعهای از APIهای جدید برای قدرتبخشیدن به بسیاری از این قابلیتها استفاده میکند که اکنون برای توسعهدهندگان شخص ثالث نیز دردسترس است.
برای بازاریابانی که براساس دادهها کار میکنند، تجزیهوتحلیل یکپارچه ممکن است واقعاً برجستهترین ویژگی این سرویس جدید باشد. این بینشها از سطح کمپین شروع میشود؛ اما کاربران میتوانند به جزئیات ریز نفوذ کنند و ببینند که چرا کمپینی خاص به آن شکل عمل کرده است و سپس براساس آن، تبلیغ یا پست بعدی خود را در شبکههای اجتماعی تنظیم کنند.