ارزش برند اپل درمقایسهبا سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه شده است. بدینترتیب اپل به اولین شرکتی تبدیل میشود که ارزش برندش از ۱ تریلیون دلار عبور میکند.
بهگزارش تکناک، طبق رتبهبندی جهانی BrandZ متعلق به شرکت Kantar، اپل (با نماد AAPL.O) بهعنوان اولین شرکت با عبور از مرز ۱ تریلیون دلار در ارزش برند، شاهد جهشی ۱۵ درصدی درمقایسهبا سال ۲۰۲۳ بوده است. اوایل این هفته، اپل قابلیتهای جدید هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد که انتظار میرود تقاضا برای آیفونها را دوباره افزایش دهد و روند نزولی فروش این محصول پرفروش را بهدلیل نوسانهای هزینه مصرفکنندگان و ظهور مجدد رقبای فناوری معکوس کند.
بهنقل از رویترز، شرکت تولیدکنندهی آیفون برای سومین سال متوالی در سال ۲۰۲۴ با ارزشترین برند جهان باقی ماند و پسازآن الفابت (Alphabet)، شرکت مادر گوگل، با ۷۵۳ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۷۱۳ میلیارد دلار قرار گرفتند.
ناگفته نماند که اپل با ارزش سهام ۳/۱۸ تریلیون دلاری، همچنان از انویدیا، غول تراشههای هوش مصنوعی، با ارزش ۲/۹۷ تریلیون دلاری جلوتر است. انویدیا سوار بر موج اشتیاق به هوش مصنوعی و رونق تقاضا برای چیپهای مخصوص این فناوری، برای اولینبار وارد فهرست ۱۰ برند ارزشمند جهان از دیدگاه Kantar شد. طبق گفتهی Kantar، ارزش برند انویدیا درمقایسهبا سال گذشته به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا و آن را به ششمین برند باارزش تبدیل کرده است.
دراینبین، اوراکل که خدمات ابری مبتنیبر هوش مصنوعی را ارائه میدهد، برای اولینبار در رتبهی نهم فهرست ۱۰ برند برتر Kantar قرار گرفت. درحالحاضر، ارزش برند این شرکت با ۵۸ درصد افزایش، به ۱۴۵ میلیارد دلار رسیده است. بنابر اعلام Kantar، تحقیقات این شرکت شامل بیش از ۴/۳ میلیون مصاحبه با مصرفکنندگان در ۵۳۲ دسته و ۲۱,۰۰۰ برند مختلف در ۵۴ بازار بوده است.