با وجود نقدهای مثبت از بازی Silent Hill 2 Remake، اما اجرای آن در حالت پرفورمنس روی کنسول PS5، نتایج بسیار فاجعهباری به همراه داشته است.
به گزارش تکناک، بازی Silent Hill 2 با استفاده از Unreal Engine 5 و کارگردانی هنری قوی، جلوههای بصری پیشرفتهای ارائه میدهد. با وجود شک و تردیدهای اولیه، این بازی نقدهای مثبتی دریافت کرده و اکنون به صورت Early Access روی PS5 و PC در دسترس است.
با وجود این، بر اساس تستهای اخیر دیجیتال فاندری، رزولوشن این بازی روی کنسول PS5 در برخی از لحظات به 864p نیز کاهش پیدا میکند و نرخ فریم هم در این لحظات به طور مداوم از 60FPS کمتر میشود.
این اولین باری نیست که PS5 در بازیهای مدرن با رزولوشن پایین، نرخ فریم ناپایدار ارائه میدهد. بسیاری از بازیهای AAA امروزی محدودیتهای این کنسول چهار ساله را نشان دادهاند.
بازی Silent Hill 2 Remake در هر دو حالت پرفورمنس و Quality، از رزولوشن پویا استفاده میکند. در حالت Quality، رزولوشن اغلب بین 1224p و 1512p قرار دارد، اما در حالت پرفورمنس این عدد به شدت کاهش پیدا میکند.
در حالت پرفورمنس، بازی به دنبال رزولوشن 1536×864 در کمترین حالت و 2048×1152 در بالاترین حالت است. این یعنی در بدترین سناریوها، Silent Hill 2 Remake بالاتر از 720p رندر میشود. اما حتی این رزولوشن پایین نیز همیشه تجربه روان و بهینهای را تضمین نمیکند.
در بسیاری از بخشها، نرخ فریم بازی در حدود 45FPS باقی میماند. به گفته Digital Foundry، در یک صحنه خاص در حیاط، نرخ فریم حتی به 37FPS نیز میرسد!
به نظر میرسد ترکیب مه و شاخ و برگ درختان حتی با وجود رزولوشن بسیار پایین باعث افت نرخ فریم میشود. اگرچه در بخشهای بعدی عملکرد بهتر شده و نرخ 60FPS حفظ میشود، اما تجربه کلی به دلیل مشکلات اولیه متغیر است.
بازی Silent Hill 2 Remake روی PC نیز نیازمند سختافزار قوی است و همچنان از مشکلات لگ و تیکزدن Unreal Engine 5 رنج میبرد.
این بازی از ویژگیهایی مانند Lumen در Unreal Engine 5 برای ایجاد فضایی ترسناک مشابه نسخه اصلی استفاده میکند. جلوههای بصری بازی به طور قطع قوی هستند، بنابراین ممکن است برخی از هواداران با کاهش رزولوشن و عملکرد کنار بیایند.
شاید نسخه PS5 Pro بتواند تجربه بهتری ارائه دهد و ترکیبی از رزولوشن بالا و نرخ 60FPS را فراهم کند.