گوگل، غول جستجوی اینترنتی، ویژگی جدید و پرطرفدار خود یعنی خلاصههای هوش مصنوعی (AI Overviews) را به بیش از صد کشور دیگر عرضه کرده است.
به گزارش تکناک، گوگل در حال گسترش دسترسی به قابلیت خلاصههای هوش مصنوعی خود در سطح جهان است. این خلاصههای مبتنی بر AI، به کاربران کشورهای مختلف از جمله کانادا، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، کلمبیا، شیلی، فیلیپین، نیجریه و دیگر نقاط جهان ارائه میشود.
کاربران میتوانند فهرست کامل کشورهایی که این ویژگی در آنها فعال شده است را در وبسایت رسمی گوگل مشاهده کنند.
به نقل از رسانهی ورج، این ویژگی جدید، علاوهبر زبان انگلیسی، از زبانهای هندی، اندونزیایی، ژاپنی، پرتغالی و اسپانیایی نیز پشتیبانی میکند. بنابراین کاربران در هر کجای جهان میتوانند جستوجوهای خود را به زبان دلخواه انجام دهند و خلاصههای AI را به همان زبان مشاهده کنند. به عنوان مثال، کاربرانی که در ایالات متحده آمریکا حضور دارند، میتوانند به زبان اسپانیایی جستوجو و نتایج خلاصهشده را به زبان اسپانیایی دریافت کنند.
ماه گذشته، گوگل تبلیغات را نیز در خلاصههای هوش مصنوعی جستوجو به نسخه موبایل برای کاربران ایالات متحده اضافه کرد، اما این ویژگی فعلاً در کشورهای دیگر عرضه نشده است. طبق گفته گوگل، در دیگر کشورها تبلیغات همچنان در بخشهای خاص صفحه جستوجو نمایش داده خواهد شد و به صورت مستقیم در داخل خلاصههای AI ظاهر نمیشوند.
این قابلیت ابتدا در ماه مه برای کاربران ایالات متحده فعال شد و سپس در ماه اوت برای کشورهای بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل گسترش یافت.
همچنین پس از آزمایش چندماهه، گوگل هماکنون صفحات وب مرجعی که به آنها استناد شده را در داخل خلاصههای AI به صورت برجستهتری نمایش میدهد تا اطلاعات منابع به وضوح برای کاربران قابل مشاهده باشد.