استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two، درباره وضعیت فعلی بازار بازیهای AAA اظهار نظر کرده و گفته است که این بازار “سخت است و سختتر میشود.”
به گزارش تکناک به نقل از گیماسپات، زلنیک در مصاحبه خود گفت: “فکر میکنم این بازار سخت است و سختتر هم میشود. این موضوع در تمام صنایع سرگرمی که به مرحله بلوغ میرسند، صادق است. سطح کیفیتی که مشتریان انتظار دارند، همیشه بالاتر میرود.”
زلنیک مدعی است که Take-Two به دلیل تمرکز بر “خلاقیت، نوآوری و کارآیی بیشتر از هر شرکت دیگر در صنعت سرگرمی” در این بازار دشوار موقعیت منحصربهفردی دارد.
او گفت که اگر این شرکت حتی بتواند به این اهداف نزدیک شود، شانس موفقیت با محصولات خود را خواهد داشت. همچنین او تأیید کرد که با بلوغ صنعت بازیهای ویدیویی، “نیازهای کیفی” بازیکنان در طول زمان افزایش یافته است.
Take-Two بازیهای AAA تولید میکند و نه تنها هر بازیای، بلکه برخی از بزرگترین بازیها در صنعت را عرضه میکند. بازی بزرگ بعدی این شرکت Grand Theft Auto VI است که در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد و بیشک یکی از مورد انتظارترین بازیهای تاریخ محسوب میشود.
شان لیدن، مدیر سابق PlayStation نیز به تازگی درباره وضعیت صنعت بازیهای AAA اظهار نظر کرده و گفته است که “اگر فقط بخواهیم روی بازیهای پرفروش حساب کنیم، این حکم مرگ ماست.” لیدن میگوید افزایش هزینههای توسعه بازیهای AAA مدیران را وادار کرده که بر روی بازیهای مطمئنتر سرمایهگذاری کنند و این منجر به “کاهش خلاقیت” شده است.
Take-Two علاوه بر تولید دنبالههای بازیهای خود، به سرمایهگذاری بر روی عناوین جدید نیز اعتقاد دارد. زلنیک اخیراً گفته است که اگر Take-Two بر روی عناوین جدید سرمایهگذاری نکند، در واقع با از بین بردن منابع موجود برای تأمین نیازهای موقت خود، آینده شرکت را به خطر میاندازد.