شبکه اجتماعی Bluesky روز جمعه در پستی اعلام کرد که هیچگونه قصدی برای استفاده از محتوای کاربران به منظور آموزش ابزارهای هوش مصنوعی مولد ندارد.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، این بیانیه در همان روزی منتشر شد که X شرایط جدید خدمات خود را به اجرا گذاشت، که در آن نحوه استفاده از دادههای کاربران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی مولد تشریح شده بود.
شرکت Bluesky در این پست بیان کرد: «تعداد زیادی هنرمند و خالق محتوا در Bluesky حضور دارند و ما نگرانی درباره استفاده از دادههای آنها توسط پلتفرمهای دیگر را برای آموزش هوش مصنوعی میشنویم. ما هیچکدام از محتواهای شما را برای آموزش هوش مصنوعی مولد استفاده نمیکنیم و هیچ قصدی برای انجام این کار نداریم.»
با وجود این، Bluesky هشدار داد که شرکتهای دیگر ممکن است همچنان بتوانند پستهای کاربران این پلتفرم را برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کنند.
در فایل robots.txt این پلتفرم، هیچگونه محدودیتی برای موتورهای جستوجو نظیر Google و OpenAI وجود ندارد، به این معنی که این شرکتها میتوانند دادههای Bluesky را برای اهداف خود جستوجو و تحلیل کنند.
امیلی لیو، سخنگوی Bluesky در این زمینه به The Verge گفت: «Bluesky یک شبکه اجتماعی باز و عمومی، درست مانند وبسایتهای اینترنتی است. همانطور که فایلهای robots.txt مانع از خزیدن شرکتهای خارجی روی این سایتها نمیشوند، این موضوع در مورد Bluesky نیز صدق میکند. با وجود این، ما در حال تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که شرکتهای خارجی به رضایت کاربران احترام بگذارند.»
همچنین Bluesky در پستی دیگر به استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم اشاره کرده است. این شرکت توضیح داد که از هوش مصنوعی برای «کمک به مدیریت محتوا» و «اولویتبندی پستها» استفاده میکند تا مدیران انسانی از محتوای مضر مصون بمانند.
این پلتفرم از هوش مصنوعی در فید الگوریتمی Discover بهره میبرد. Bluesky تأکید کرد: «هیچکدام از این سیستمها، سیستمهای هوش مصنوعی مولد نیستند که بر اساس محتوای کاربران آموزش داده شده باشند.»
در ادامه، Bluesky اعلام کرد که طی هفته گذشته بیش از سه میلیون کاربر جدید به پلتفرم پیوستهاند. همچنین این شرکت به افزایش فعالیتهای «اسپم»، «کلاهبرداری» و «ترولینگ» در این شبکه اشاره کرد و افزود که برای مقابله با این چالشها، تیم مدیریت محتوا را تقویت خواهد کرد.
شبکه اجتماعی Bluesky به تازگی از مرز 17 میلیون کاربر عبور کرده است، طبق گزارشات منتشرشده، تعداد زیادی از کاربران به دنبال پلتفرمهای جایگزین برای میکروبلاگینگ X هستند.
در این میان، متا نیز بیکار ننشسته است. آدام موسری، رئیس پلتفرم Threads اعلام کرد که این پلتفرم تنها در همین ماه بیش از 15 میلیون ثبتنام جدید داشته است.
علاوه بر این، متا از آزمایش فیدهای سفارشی خبر داده است، که ویژگی مشابه Bluesky است.
برخلاف Bluesky، متا به تازگی اذعان کرده که از پستهای عمومی کاربران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود استفاده کرده است.
دیدگاهها 1