آیا استعداد ریاضی ژنتیکی است؟

محققان، تعدادی از تنوع‌های ژنتیکی که احتمالاً با استعداد و مهارت های مختلف حل مسائل ریاضی کودکان مرتبط باشند را شناسایی کردند.

محققان طی مطالعه جدیدی در حوزه ژنتیک و رفتارها، تعدادی از تنوع‌های ژنتیکی که احتمالاً با استعداد و مهارت های مختلف حل مسائل ریاضی کودکان مرتبط باشند را شناسایی کردند.

به گزارش تکناک، در این مطالعه که به تازگی در مجله Genes, Brain and Behavior منتشر شده، هزار و 146 دانش‌آموز دبستانی چینی در 11 دسته بر اساس مهارت های ریاضی مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. با انجام طیف گسترده‌ای از مطالعات ژنوم در این دانش آموزان، هفت تنوع ژنتیکی تک نوکلئوتیدی که با مهارت های ریاضی و استدلال همبستگی قوی دارند، شناسایی شدند.

تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان دهنده ارتباط قابل توجه سه دسته از استعدادهای ریاضی با سه ژن بود. انواع LINGO2 (تکرار غنی از لوسین و دامنه lg حاوی 2) با توانایی تفریق، انواع OAS1 (2′-5′-oligoadenylate synthetase 1) با توانایی درک فضایی و انواع HECTD1 (حوزه HECT E3 پروتئین لیگاز یوبیکوئیتین 1) با توانایی تقسیم مرتبط بودند.

جینجینگ ژائو، نویسنده مسئول این تحقیق و استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه نرمال شانگژی چین، گفت: با توجه به نتایج تحقیقات ممکن است مهارت های مختلف ریاضی بر مبنای ژنتیک متفاوت باشد. این تحقیق نه تنها طیف گسترده ای از مطالعات مربوط به ارتباط ژنوم با مهارت های ریاضی را اصلاح کرد، بلکه با بررسی کودکان چینی، اطلاعات متنوع جمعیتی نیز به منابع افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.