شیگرو میاموتو تأکید کرد که شرکت نینتندو با تمرکز بر خلاقیت و ایدههای نو، هزینههای رو به افزایش توسعه بازیها را مدیریت خواهد کرد.
به گزارش تکناک و به نقل از یوروگیمر، شیگرو میاموتو، بازیساز افسانهای و خالق ماریو، به تازگی گفته است که خلاقیت منحصربهفرد از هزینههای بالای توسعه بازی، اهمیت بیشتری دارد.
میاموتو در جلسه پرسش و پاسخ اخیر سرمایهگذاران درباره اینکه هزینه توسعه بازیهای این شرکت هر سال افزایش یافته است، گفت: «از آنجایی که مقیاس توسعه ما گسترش پیدا کرده، افزایش هزینهها تا حدی اجتنابناپذیر است.»
با وجود این، ایدههای خلاقانه و جذاب از همه چیز مهمتر هستند، دیدگاهی که دیگر اعضای هیئتمدیره نینتندو نیز آن را تأیید میکنند. میاموتو بیان کرد: «ما محصولات خود را تا جایی اصلاح میکنیم که مطمئن شویم چیزی خلق کردهایم که رضایت مصرفکنندگان را جلب میکند.»
وی تصریح کرد: «با در نظر گرفتن این موضوع، مهم پیدا کردن ایدههایی است که ارزش پرورش دادن داشته باشند. این روند از دوران نینتندو اینترتینمنت سیستم (NES) تاکنون تغییر نکرده است.»
میاموتو در ادامه سخنان خود تأکید کرد: «ایجاد محصولات جذاب بر اساس ایدههای نوآورانه، بدون نیاز به هزینههای سنگین، امکانپذیر است. با فناوری کنونی، میتوان بازیهای سرگرمکنندهای را با تیمهای کوچک و در مدتزمان کوتاه ساخت. اما این نکته مهم است که چشمانداز خلاقیت و ایدههای نو را فراموش نکنیم.»
شینیا تاکاهاشی، مدیر اجرایی ارشد شرکت نینتندو نیز در این باره گفت: «من معتقد هستم عناوین کوچکتری که ارزش صیقل خوردن دارند، میتوانند با توسعه ایدههای تیمهای کوچک به وجود بیایند، بهجای اینکه برای هر بازی هزینههای هنگفت صرف کنیم.»
کو شیوتا، مدیر اجرایی ارشد نیز بیان کرد: «ترکیب کنسولهای خانگی و دستی در نینتندو سوییچ باعث شد محیطهای توسعه یکپارچه شوند و این روند با عرضه سوییچ ۲ ادامه پیدا خواهد کرد.»
وی توضیح داد: «در آینده حفظ زیرساختهای مشابه برای محیطهای توسعه به ما کمک میکند تا از تجربیات قبلی خود استفاده کنیم، که این موضوع میتواند در بلندمدت باعث کاهش هزینههای تحقیق و توسعه شود.»
درحالیکه بسیاری از شرکتهای بازیسازی مانند: وارنر برادرز و سونی با شکستهای پرهزینهای در سال گذشته مواجه شدند، اما شرکت نینتندو بهزودی برای عرضه نینتندو سوییچ ۲ آماده میشود.