شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلیاستیشن تأکید میکند که حمایت بازیکنان از ریمیکها به شرکت امکان میدهد تا منابع لازم برای تولید بازیهای جدید و بزرگتر را فراهم کند.
به گزارش تکناک، ریمیکها و بازسازیهای بازیها در نسل کنونی پلیاستیشن نقشی کلیدی ایفا کردهاند. عناوینی مانند: The Last of Us، Horizon و Marvel’s Spider-Man ریمیک یا ریسمتر شدهاند، اما این روند با انتقاد بسیاری از طرفداران مواجه شده است، که اعتقاد دارند چنین پروژههایی ضروری نیستند. در عین حال، تعداد بازیهای جدید و انحصاری برای پلیاستیشن 5 بسیار کمتر از نسلهای قبلی بوده است.
کمبود عناوین انحصاری جدید برای پلیاستیشن 5 تغییری بزرگ در سیاستهای سنتی سونی به حساب میآید. حتی در دوران پلیاستیشن 4، این کنسول میزبان عناوین انحصاری بسیار زیادی بود.
رئیس سابق پلیاستیشن در گفتوگویی با Kinda Funny Games، درباره انتقاداتی که نسبت به ریمیکها مطرح میشود صحبت کرد. او تأکید کرد که ریمیکها نیز به همان اندازه تولید بازیهای جدید نیازمند تلاش و منابع هستند و این روند به معنای قربانی کردن بازیهای تازه نیست.
ریمیکها هزینه کمتری نسبت به تولید بازیهای جدید دارند و میتوانند درآمد زیادی برای شرکت ایجاد کنند. این درآمد سپس برای تولید عناوین جدید و بزرگتر استفاده میشود. یوشیدا معتقد است که این چرخه میتواند باعث تولید بازیهای تازه و جذاب شود.
همچنین او اشاره کرد که در گذشته با تمرکز بر بازیهای سرویسمحور در پلیاستیشن مخالف بوده است. با توجه به شکستهایی نظیر Concord و لغو پروژههای دیگر در این حوزه، به نظر میرسد که اتخاذ این تصمیم میتوانست باعث مسیر بهتری برای شرکت شود.