EA با معرفی Battlefield 6، سعی میکند شکست تلخ نسخه ۲۰۴۲ را پشتسر بگذارد و تجربه شوتر گسترده و هماهنگ و مدرن را ارائه دهد.
به گزارش تکناک، استودیو EA سرانجام از نسخه جدید مجموعه محبوب خود با عنوان Battlefield 6 پردهبرداری کرد؛ عنوانی که پساز عملکرد ناامیدکننده Battlefield 2042، قرار است اعتبار این فرنچایز را دوباره احیا کند. تریلر ابتدایی این بازی با فضای سیاسینظامی پرتنشی همراه است و روایتی درگیرکننده و جنگی وسیع در سطح جهانی را نوید میدهد.
در این تریلر که هنوز جزئیات گیمپلی چندانی در آن دیده نمیشود، شاهد سخنرانی رئیسجمهور درحالی هستیم که جهان در آشوب و انفجار فرورفته است. بهنظر میرسد EA در Battlefield 6 تمرکز ویژهای بر جلوههای سینمایی و تخریبپذیری محیط و نبردهای عظیم میکند؛ عناصری که همواره امضای این مجموعه به شمار میرفتند.
ورج مینویسد که طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، محور اصلی داستان درگیری با سازمانی خصوصی به نام Pax Armata است؛ یکی از گروههای نظامی که با سرمایهگذاری دولتهای پیشین عضو ناتو شکل گرفته است و اهدافی برای ایجاد جنگ جهانی جدید دارد. این تهدید جدید زمینهساز بازگشت بخش کمپین تکنفره در کنار حالت محبوب چندنفره خواهد شد.
در Battlefield 6، ویژگیهای سنتی و شاخص این مجموعه مانند مبارزههای نفسگیر، تخریب تاکتیکی ساختمانها، پرواز با جنگندهها، حضور تانکها و آزادی کامل بازیکنان در انتخاب شیوه جنگیدن همگی بازگشتهاند. EA همچنین تأکید کرده است که همکاری تیمی همچنان کلید پیروزی در میدان خواهد بود: «مرگبارترین سلاح شما تیمتان است».
هرچند هنوز تاریخ انتشار رسمی بازی اعلام نشده، گزارشهای غیررسمی از انتشار احتمالی آن در ماه اکتبر برای کنسولهای نسل جدید و کامپیوترهای شخصی خبر میدهند. همچنین، بخش چندنفره بازی قرار است ۳۱ جولای رونمایی شود.

توسعه Battlefield 6 پروژهای عظیم به شمار میآید و آن را چهار استودیو مختلف تحت عنوان «Battlefield Studios» مدیریت میکنند. این تیمها شامل DICE (سازنده اصلی سری)، Criterion (سازنده Burnout و Need for Speed)، EA Motive (سازنده بازسازی Dead Space) و تیم جدید Ripple Effect هستند.
با توجه به شکست Battlefield 2042 و رقابت فشرده با عناوینی نظیر Call of Duty: Black Ops 7 و Fortnite، معرفی Battlefield 6 برای EA نقطه عطف و فرصتی حیاتی برای بازگشت به صدر جدول بازیهای شوتر محسوب میشود. EA امیدوار است با تکیه بر تجربههای گذشته و نوآوریهای جدید، مخاطبان قدیمی خود را دوباره جذب و جایگاه خود را در این بازار رقابتی تثبیت کند.