شرکت خودروسازی هوندا پس از سالها انتظار به طور رسمی از بازگشت خودروی افسانهای Prelude در قالب هیبریدی خبر داد.
به گزارش تکناک، این کوپه اسپرت دو درب که نخستین بار در سال ۱۹۷۸ معرفی شد و تا سال ۲۰۰۱ در پنج نسل به تولید رسید، اکنون در قالبی کاملاً مدرن دوباره به خط تولید این خودروساز ژاپنی بازگشته است. شرکت هوندا با بهرهگیری از موج نوستالژی در صنعت خودرو، همانند بسیاری از خودروسازان دیگر، به سراغ یکی از نامهای تاریخی خود رفته است. Prelude که در گذشته با سانروف استاندارد و موتورهای چهار سیلندر پرقدرت شناخته میشد، اینبار با فناوریهای جدید، اما همچنان با روح رانندگی لذتبخش به بازار عرضه خواهد شد.

نسل ششم Prelude یک هیبرید دو موتوره است که بر پایه شاسی Civic Type R ساخته شده است. قوای محرکه آن شامل یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با چرخه اتکینسون و توان ۱۴۱ اسببخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتنمتر است. در کنار آن، دو موتور الکتریکی با مجموع توان ۱۸۱ اسببخار و گشتاور ۳۱۴ نیوتنمتر قرار گرفتهاند.
مجموع خروجی سیستم به ۲۰۰ اسببخار میرسد، که از طریق یک واحد انتقال مستقیم به چرخهای جلو منتقل میشود. شرکت هوندا برای خودروی افسانهای Prelude جدید، سیستم رانندگی S+ Shift را نیز در نظر گرفته است. این فناوری با شبیهسازی تعویض دنده و هماهنگسازی دور موتور، تجربهای نزدیک به گیربکس اسپرت را برای راننده فراهم میکند.

طراحی Prelude 2026 با الهام از نسل چهارم این خودرو، بر پایه تعادل بصری جلو تا عقب شکل گرفته است. کاپوت کوتاهتر و بخش عقبی کشیدهتر به آن ظاهری هماهنگ و متفاوت با خودروهای اسپرت ژاپنی دهههای گذشته داده است. خطوط ساده بدنه و برشهای تیز در رکاب و سپرها نیز نمایی آیرودینامیک و مدرن به خودرو دادهاند. Prelude جدید تنها در یک تیپ عرضه میشود. این تیپ شامل صندلیهای چرمی، رینگهای ۱۹ اینچی Berlina Black، تایرهای ۴۰/۲۳۵، ترمزهای Brembo چهار پیستونه، سیستم تعلیق استرات Type R با کمکفنرهای تطبیقی و سیستم صوتی Bose هشت اسپیکر خواهد بود.

سیستم Honda Agile Handling Assist نیز برای بهبود کنترل و افزایش اعتماد راننده معرفی شده است. این فناوری با هماهنگی میان پیشرانه، ترمزها و فرمان، هندلینگ بهتری در شرایط رانندگی مختلف ایجاد میکند. نیروی محرکه خودروی افسانهای جدید Prelude هوندا یک موتور چهار سیلندر خطی ۲ لیتری در چرخه Atkinson است، که ۱۴۱ اسببخار قدرت و ۱۸۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.




ردلاین موتور ۶۲۵۰ دور در دقیقه است و بیشینه توان در ۶۰۰۰ دور تولید میشود. دو موتور الکتریکی نیز ۱۸۱ اسببخار قدرت و ۳۱۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. ترکیب این اختلاف، مجموع خروجی خودرو را به ۲۰۰ اسببخار (۱۴۷ کیلووات) میرساند. این قدرت ترکیبی از طریق یک واحد انتقال مستقیم با ضریب نهایی ۳.۴۲۱ و ضریب دنده عقب ۲.۴۵۵ به چرخهای جلو منتقل میشود. Prelude 2026 از بنزین معمولی بدون سرب استفاده میکند، اما هنوز رتبهبندی مصرف سوخت EPA اعلام نشده است. با توجه به باک ۴۰ لیتری، پیشبینی میشود که مصرف سوخت آن در محدوده ۳۰ تا ۴۰ مایل بر گالن باشد.
خودروی افسانهای Prelude 2026 هوندا در اواخر سال ۲۰۲۵ وارد بازار بیشتر کشورها خواهد شد و جزئیات قیمت و دیگر اطلاعات نزدیک به زمان عرضه اعلام میشود. شرکت هوندا با این معرفی، نهتنها یکی از نامهای تاریخی خود را زنده کرده، بلکه گامی مهم در جهت افزایش فروش خودروهای هیبریدی و پاسخ به نیازهای بازار مدرن برداشته است.