بازی Ghost of Yōtei با بازگشت حالت کلاسیک کوروساوا (Kurosawa) و معرفی دو حالت سینمایی تازه، تجربهای شخصیسازیشده ارائه میکند.
به گزارش تکناک، شرکت سونی در بازی Ghost of Yōtei تجربهای متفاوت برای طرفداران بازیهای اکشن و ماجراجویی به ارمغان آورده است. این بازی که ادامه موفق Ghost of Tsushima محسوب میشود، با معرفی حالتهای سینمایی تازه تلاش میکند تا فضای آثار کلاسیک سامورایی را پررنگتر کند.
در نسخه پیشین، حالت سیاهوسفید با همکاری وارثان کارگردان بزرگ ژاپنی، آکیرا کوروساوا، به بازی اضافه شد. در Ghost of Yōtei این حالت بازگشته و علاوهبر آن دو حالت سینمایی جدید نیز معرفی شده است: یکی با الهام از تاکاشی میکه، کارگردان فیلم 13 Assassins که مبارزهها را با دوربینی نزدیکتر و جزئیاتی خشنتر به تصویر میکشد و دیگری با الهام از شینیچیرو واتانابه، خالق Samurai Champloo که موسیقی lo-fi را وارد فضای بازی میکند.
ورج مینویسد که جیسون کانل، همکار کارگردان خلاق در استودیو Sucker Punch، در گفتوگو با وبسایت ورج تأکید کرده است: «ما بر شانههای بازی قبلی ایستادهایم و این بار مأموریت ما بزرگداشت هنرمندان دیگری بود.» او میگوید که حذف رنگها در حالت کوروساوا زاویه دید بازیکن را تغییر میدهد و معنای عمق را دگرگون میسازد.



ویژگیهای حالتهای مختلف این بازی Ghost of Yōtei عبارتاند از:
- حالت آکیرا کوروساوا: علاوهبر جلوه سیاهوسفید، صداها کمی خفه و قدیمی شنیده میشوند و با افزودن جلوه باد، حس پویایی بیشتری به تصویر داده میشود.
- حالت تاکاشی میکه: با دوربین نزدیکتر، مبارزهها پرتنشتر میشوند و خون و گِل بیشتری به نمایش درمیآید. این تغییر مبارزهها را دشوارتر، اما پرهیجانتر میکند.
- حالت شینیچیرو واتانابه: با جایگزینکردن موسیقی متن بازی با آهنگهای lo-fi، فضایی آرامتر برای کاوش در محیط ایجاد میکند؛ هرچند در بخشهای داستانی موسیقیهای اختصاصی بازی همچنان حفظ میشوند.
به گفته کانل، بازیکنان نسخه قبلی نیز علاقه داشتند بازی را با موسیقی lo-fi یا تصاویر سینمایی تجربه کنند. او میپذیرد که گاهی این حالتها با روند بازی همخوانی کامل ندارند؛ اما تأکید میکند: «ازآنجاکه انتخاب این حالتها به دست بازیکنان است، آن را فرصتی برای شخصیسازی تجربه بازی میدانیم.» با این تغییرات، Ghost of Yōtei نهتنها بازی اکشن سامورایی، بلکه تجربهای سینمایی و شخصیسازیشده را برای گیمرها ارائه میدهد.