کنترل صدای تبلیغات سرویسهای استریم در کالیفرنیا از جولای ۲۰۲۶ اجباری است و پلتفرمها باید صدای آگهیها را با برنامهها همسطح کنند.
به گزارش تکناک، از جولای ۲۰۲۶، آرامش کاربران سرویسهای استریم مانند نتفلیکس، یوتیوب، هولو و پرایم ویدیو در کالیفرنیا، دیگر با صدای ناگهانی و گوشخراش تبلیغات برهم نخواهد خورد. فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام، با امضای لایحه SB 576، آن را به قانون تبدیل و رسماً این پلتفرمها را موظف کرد تا حجم صدای آگهیهای بازرگانی خود را با سطح صدای برنامه درحال پخش هماهنگ کنند.
ورج مینویسد که جرقه اولیه این قانون از موقعیتی بسیار آشنا برای بسیاری از خانوادهها زده شد. سناتور ایالتی، تام آمبرگ، این لایحه را در ماه فوریه پساز شنیدن شکایت یکی از کارمندانش مبنیبر این موضوع ارائه کرد که تبلیغات پرسروصدای سرویسهای استریم بهطور مکرر خواب نوزاد او را مختل میکند.

این قانون ایالتی درواقع نسخه جدیدی از قانون فدرال کاهش بلندی صدای تبلیغات تجاری (CALM) است که در سال ۲۰۱۰ برای تلویزیونهای کابلی و شبکههای پخش سنتی تصویب شد؛ اما سرویسهای استریم آنلاین را پوشش نمیداد. با توجه به نفوذ عظیم کالیفرنیا بر صنایع فناوری و سرگرمی ایالات متحده، انتظار میرود این قانون به استاندارد غیررسمی در سراسر کشور تبدیل شود؛ زیرا برای شرکتهای بزرگ اعمال سیاست یکسان در تمام مناطق، سادهتر از ایجاد تنظیمات متفاوت برای یک ایالت است.