شرکت اپل از سه قابلیت جدید در App Store برای ناشران و توسعهدهندگان خبر داده است.
به گزارش تکناک، این قابلیتها به آنها امکان میدهد که کنترل و انعطاف بیشتری در فرایند بازبینی برنامهها داشته باشند و صفحات محصول و پیشنهادهای خود را شخصیسازی کنند.
طبق دستورالعملهای جدید اپل، توسعهدهندگان اکنون میتوانند در حالی که نسخهای از برنامه آنها در حال بررسی است، موارد اضافی را نیز به بخش App Review ارسال کنند. برای نمونه، اگر یک نسخه از برنامه در حال بررسی باشد، توسعهدهنده میتواند رویدادهای درونبرنامهای (In-App Events) را به صورت جداگانه ارسال کند. همچنین امکان ارسال نسخهای از برنامه برای رفع یک باگ حیاتی وجود دارد، حتی اگر صفحات محصول سفارشی آن در حال بررسی باشند. علاوه بر این، توسعهدهندگان قادر خواهند بود ویژگیهای Game Center مانند جدول امتیازات، موفقیتها و چالشها را نیز در ارسالهای جداگانه ارائه دهند.
مرتبط: کاربران آیفون دیگر مجبور به دانلود برنامهها از App Store
شرکت اپل در قابلیت جدید App Store تعداد صفحات محصول سفارشی (Custom Product Pages) را دو برابر کرده است و اکنون توسعهدهندگان میتوانند تا ۷۰ صفحه سفارشی را در هر زمان منتشر کنند. این صفحات با استفاده از پیشنمایش برنامه، اسکرینشاتها و سایر مواد تبلیغاتی، ویژگیهای برنامه یا بازی را نمایش میدهند.
توسعهدهندگان میتوانند با افزودن کلمات کلیدی مرتبط به هر صفحه سفارشی، میزان دیده شدن آنها را در App Store افزایش دهند. در صورت جستوجوی این کلمات، صفحه سفارشی بهجای صفحه اصلی برنامه در نتایج جستوجو نمایش داده میشود.

علاوه بر این، اپل قابلیت Offer Codes را بهروزرسانی کرده است تا از تمام انواع خریدهای درونبرنامهای (In-App Purchases) از جمله خریدهای مصرفی، غیرمصرفی، اشتراکهای غیرقابل تمدید و اشتراکهای تمدیدشونده خودکار پشتیبانی کند. Offer Codes به توسعهدهندگان این امکان را میدهد که کاربران را برای مدت محدود به صورت رایگان یا با تخفیف به ویژگیهای برنامه یا بازی خود دسترسی دهند.
این قابلیت جدید App Store بر پایه Promo Codes ساخته شده است، با این تفاوت که گزینههای بیشتری برای شرایط استفاده، تاریخ انقضا و سقف صدور تا یک میلیون کد در هر فصل ارائه میدهد. اپل اعلام کرده است که از ۲۶ مارس سال آینده، Promo Codes دیگر از خریدهای درونبرنامهای پشتیبانی نخواهند کرد.
مرتبط: دانلود مستقیم برنامههای iOS از سایتها در اروپا امکانپذیر شد
با وجود این، کاربران همچنان میتوانند از کدهای تبلیغاتی موجود تا زمان انقضای آنها استفاده کنند و توسعهدهندگان نیز قادر خواهند بود از این کدها برای ارائه دانلود رایگان برنامه استفاده نمایند.
شرکت اپل خاطرنشان کرده است که App Store بهعنوان یک اکوسیستم کوچک، گاه هدف فعالیتهای مخرب و تقلبی قرار میگیرد. این شرکت مدعی است که در پنج سال گذشته از ضرر بیش از ۹ میلیارد دلار کاربران در اثر تراکنشهای جعلی جلوگیری کرده است.

















