تیکتاک با رونمایی از قابلیت جدید «تابلوی اعلان» (Bulletin Board)، بستری مشابه کانالهای پخش اینستاگرام را برای ارسال مستقیم پیامهای عمومی، متنی، تصویری و ویدیویی از سوی خالقان محتوا به دنبالکنندگان معرفی کرده است تا ارتباط برندها و سازندگان با جامعه مخاطبان خود را تقویت کند.
به گزارش تکناک بخش شبکه های اجتماعی، این ویژگی در حقیقت نسخه تیکتاک از قابلیت کانالهای پخش اینستاگرام محسوب میشود که نخستین بار در سال ۲۰۲۳ معرفی شده بود.
تابلوی اعلان مانند کانالهای پخش موجود در اینستاگرام عمل میکند؛ به این معنا که فقط صاحب تابلوی اعلان قادر به ارسال پیام است و دنبالکنندگان تنها میتوانند با ایموجی واکنش نشان دهند. این ابزار از انتشار محتوای متنی، تصویری و ویدیویی پشتیبانی میکند و قرار است مرحلهبهمرحله برای کاربرانی فعال شود که حداقل ۱۸ سال سن دارند و بیش از ۵۰ هزار دنبالکننده در تیکتاک جذب کردهاند.
مرتبط: اپ رسمی واتساپ برای اپل واچ منتشر شد
هدف اصلی تیکتاک از عرضه این قابلیت، فراهمکردن راهی ساده و مستقیم برای خالقان محتوا و شرکتهاست تا بتوانند با انتشار اطلاعیهها، اخبار و محتوای اختصاصی، جامعه خود را تقویت کنند. به گفته تیکتاک، این قابلیت به خالقان کمک میکند تا به جای اتکا به «استوری» یا پستهای معمولی، بهروزرسانیها را از طریق بخشی مجزا و اختصاصی منتشر کنند و حتی محتوای خود را بهطور مستقیم به کاربران عضو ارسال کنند.

راهاندازی تابلوی اعلان چندان غیرمنتظره نبود؛ زیرا پیشتر در ماه ژوئن گزارشهایی منتشر شده بود که نشان میداد تیکتاک این ویژگی را در مقیاس محدود آزمایش میکند. در دوره آزمایشی، هنرمندان و موسیقیدانان از این ابزار برای اشتراکگذاری آثار تازه منتشرشده، دعوت کاربران به پیشذخیره موسیقیهای جدید و اعلام برنامههای آینده خود استفاده کردهاند. همچنین نشریه «پیپل» و باشگاه «پاری سن ژرمن» از این قابلیت برای انتشار مستقیم اخبار و اطلاعیهها بهره بردهاند.
تیکتاک در توضیح این ابزار اعلام کرده است که تمام محتوا در تابلوی اعلان نیز باید با «راهنمای جامعه» پلتفرم همخوانی داشته باشد. این شرکت تأکید کرده که اجرای این قوانین ترکیبی از فناوری نظارتی و نیروی انسانی است و برای حفظ امنیت کاربران، ابزارهای سایلنت کردن، مسدودسازی و گزارش محتوا در این بخش نیز فعال خواهد بود.
مرتبط: 2 ترفند آسان برای بالا بردن سرعت دانلود در تلگرام
به نقل از تککرانچ، خالقان محتوا میتوانند از طریق بخش «صندوق ورودی» خود، تابلوی اعلان جدیدی ایجاد کنند. امکان تغییر وضعیت نمایش این بخش روی پروفایل با تنظیم «نمایش در پروفایل» وجود دارد و کاربر میتواند نام دلخواهی برای تابلوی اعلان انتخاب کند.
دنبالکنندگان نیز با کلیک روی نام تابلوی اعلان در زیر بخش بیوی پروفایل خالق محتوا میتوانند عضو آن شوند. پس از عضویت، هر بار که خالق محتوا پیام جدیدی ارسال کند، اعلان آن بهصورت مستقیم در صندوق ورودی دنبالکنندگان نمایش داده میشود.
این قابلیت تازه تیکتاک، گام جدیدی از سوی تیکتاک برای رقابت نزدیکتر با اینستاگرام است و میتواند شیوه تعامل خالقان با مخاطبان را دگرگون کند.

















