ادوبی با پرداخت ۱/۹ میلیارد دلار شرکت سئو و بازاریابی وب Semrush را خرید تا مجموعه محصولات بازاریابی خود را با فناوریهای نوین تقویت کند.
به گزارش سرویس اخبار کسبوکار تکناک، شرکت ادوبی توافق کرده است که موتور جستوجو و بهینهسازی وب Semrush را با قراردادی به ارزش ۱/۹ میلیارد دلار ازآن خود کند؛ اقدامی که با هدف تقویت مجموعه محصولات بازاریابی خود انجام میشود.
در بیانیهای، ادوبی توضیح داد که قیمت پیشنهادی آن برای هر سهم ۱۲ دلار است، یعنی تقریباً دو برابر قیمت بستهشدن روز سهشنبه ۶/۸۹ دلار پیشاز اعلام خبر. ارزش بازار Semrush تا پایان معاملات سهشنبه حدود ۱ میلیارد دلار بود.
با این خرید، ادوبی بر این باور است که شرکتها بیشازپیش به سرمایهگذاری روی بهینهسازی محتوا و صفحات وب برای بیشتر دیدهشدن بهواسطه ابزارهای هوش مصنوعی روی خواهند آورد؛ زیرا کاربران این روزها از چتباتها و ایجنتها و مرورگرهای هوش مصنوعی برای کارهایی همچون دریافت اخبار، یافتن دستور غذا، خرید و رزرو سفر استفاده میکنند. این روند بازاری تازه و بزرگ را برای فعالان حوزه سئو مانند Semrush ایجاد میکند و رفتار جدید مصرفکنندگان باعث افزایش ترافیک ورودی وبسایتها از سمت ابزارهای تولید محتوای هوشمند میشود.

طبق دادههای Adobe Analytics، در اکتبر گذشته میزان ترافیک ورودی به وبسایتهای خردهفروشی ازطریق چتباتهای مولد در مقایسه با یک سال قبل ۱,۲۰۰ درصد رشد کرده است. Semrush مدتی است روی رویکردی به نام «بهینهسازی موتورهای مولد» (Generative Engine Optimization) سرمایهگذاری و اخیراً ابزاری برای پایش و ارتقای عملکرد وبسایتها عرضه کرده است که ترکیبی از تکنیکهای سنتی سئو و روشهای بهینهسازی برای موتورهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT ،Claude، کوپایلت، Grok و پرپلکسیتی را به کار میگیرد.
به نقل از تککرانچ، انیل چاکراورتی، رئیس بخش تجربه دیجیتال ادوبی گفت:
قابلیت دیدهشدن برندها با هوش مصنوعی مولد درحال دگرگونی است و برندهایی که این فرصت جدید را نپذیرند، با خطر ازدستدادن جایگاه و درآمد روبهرو خواهند شد. با Semrush، ما کانال رشد جدیدی به نام GEO را در کنار سئو برای بازاریابها فراهم میکنیم و با افزایش دیدهشدن و تعامل با مشتری و نرخ تبدیل، ارزشآفرینی بیشتری را در کل اکوسیستم رقم میزنیم.
















