گوگل قابلیت تازهای را در ایالات متحده فعال کرده که با تکیه بر مدل تصویری Gemini 2.5 Flash (Nano Banana) تنها از یک سلفی، یک آواتار تمامقد دقیق تولید میکند تا کاربران بتوانند پوشاک مبتنی بر Shopping Graph را در محیطی هوشمصنوعیمحور، بدون نیاز به عکس تمامقد، بهصورت مجازی پرو کرده و پیشنهادهای شخصیسازیشده دریافت کنند.
به گزارش سرویس هوشمصنوعی تکناک، گوگل اعلام کرده است که قابلیت «پرو لباس با هوش مصنوعی» اکنون تنها با یک سلفی کار میکند و دیگر نیاز به بارگذاری عکس تمامقد نیست. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرده است که کاربران میتوانند با استفاده از یک سلفی و مدل تصویری Gemini 2.5 Flash موسوم به Nano Banana، یک نسخه دیجیتالی تمامقد از خود تولید کنند تا لباسها را بهصورت مجازی امتحان کنند.
گوگل توضیح داده است که کاربران میتوانند اندازه معمول پوشاک خود را انتخاب کنند و سپس سیستم چند تصویر مختلف تولید میکند. کاربران از میان این تصاویر گزینه دلخواه خود را بهعنوان تصویر پیشفرض پرو مجازی انتخاب میکنند. در صورت تمایل، کاربران همچنان میتوانند عکس تمامقد بارگذاری کنند یا از میان مدلهایی با تنوع بدنی گسترده انتخاب کنند.
گوگل نخستینبار در ماه ژوئیه قابلیت پرو مجازی را معرفی کرد و این ویژگی را برای امتحان کردن محصولات پوشاک موجود در Shopping Graph در بخشهای جستجو، گوگل شاپینگ و تصاویر ارائه داد. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید روی فهرست محصول یا نتیجه مربوط به پوشاک در جستجو کلیک کنند و سپس گزینه «try it on» را انتخاب کنند.

این اقدام در حالی انجام شده است که گوگل سرمایهگذاری جدی در حوزه پرو لباس با هوش مصنوعی دارد و یک اپلیکیشن مستقل با نام Doppl برای همین منظور عرضه کرده است. این برنامه با کمک هوش مصنوعی به کاربران امکان میدهد ظاهر لباسهای مختلف را روی بدن خود تجسم کنند.
به نقل از تککرانچ، گوگل اوایل همین هفته Doppl را با یک فید جدید کشف و خرید بهروزرسانی کرده است؛ فیدی که پیشنهادهای پوشاک را نمایش میدهد و کاربران میتوانند آیتمهای جدید را کشف و بهصورت مجازی امتحان کنند. تقریباً تمام محتوای این فید قابلیت خرید دارد و لینک مستقیم به فروشندگان ارائه میکند.
این فید، ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی از محصولات واقعی را نمایش میدهد و بر اساس سبک شخصی کاربران، پیشنهادهای پوشش ارائه میکند. هرچند برخی کاربران شاید علاقهای به فیدهای تولیدشده با هوش مصنوعی نداشته باشند، اما گوگل این قالب را راهی برای نمایش محصولات در فرمت آشنای شبکههای اجتماعی مانند تیکتاک و اینستاگرام میداند.

















