استارت‌آپ اماراتی آب شیرین کن شناور با انرژی خورشیدی ساخت

آب شیرین کن خورشیدی شناور

استارت‌آپ منهات مستقر در ابوظبی با تمرکز بر راه‌حل‌های تقطیر آب طبیعی، یک سیستم آب شیرین کن شناور خلاقانه ارائه کرده است که می‌تواند بدون استفاده از برق آب شیرین را از آب اقیانوس تولید کند.

به گزارش تک ناک، آب شیرین کن تازه رونمایی شده با انرژی خورشیدی کار می کند تا آب تبخیر شده روی سطح اقیانوس را جذب کند، آن را متراکم کند و به شکل آب شیرین جمع کند.
این سیستم مبتکرانه که شبیه یک گلخانه شناور است، این پتانسیل را دارد که نحوه تولید غذا و آب تمیز در شبه جزیره عربستان و سایر مناطق ساحلی در سراسر جهان را تغییر دهد.
یک راه حل اقتصادی مناسب برای برداشت آب شیرین
فناوری منهات می‌تواند با گرفتن مستقیم آب از دریا، آب شیرین را تولید کند. این مفهوم مبتنی بر تبخیر آب توسط تابش نور خورشیدی است که به سطح آب برخورد می کند.
خورشید ساختار شناور را گرم می کند، و آبی که در زیر سازه تبخیر می شود، توسط سازه از کریستال های نمکی که به دریا بازمی گردند جدا می‌شود. نمک در واحد جمع نمی شود و زاویه سیلندر جمع آوری قطرات مانع از بازگشت آن به داخل دریا می شود. هنگامی که دما سرد می شود، آب تقطیر می شود و به صورت آب شیرین به یک مخزن می ریزد.


اگرچه این فرآیند نمک‌زدایی با انرژی خورشیدی در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرکت مستقر در ابوظبی می‌خواهد این راه‌حل را در مقیاس بزرگ‌تری پیاده‌سازی کند.

این استارت آپ قصد دارد از فناوری خود در مزارع شناور استفاده کند، که از تجهیزات نمک زدایی خود برای تامین آب شیرین برای آبیاری محصولات بدون نیاز به انتقال آب و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می کند. همچنین، بر خلاف سیستم های موجود، این فرآیند شوراب، نمک چگالیده و مواد شیمیایی که برای گیاهان و جانوران دریایی مضر است را تولید نمی‌کند.

در نهایت، به گفته این شرکت، این اختراع نسبت به سیستم های موجود کم‌هزینه تر است، زیرا نیازی به گرمایش یا متراکم کردن آب ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.