شرکت سامسونگ دیسپلی تولید پنلهای OLED مورد استفاده در نخستین آیفون تاشوی اپل را آغاز کرده است.
به گزارش سرویس موبایل و تبلت تکناک، طبق گمانهزنیها احتمال دارد این محصول اپل با نام iPhone Ultra در سپتامبر معرفی شود. اپل پیشتر سامسونگ را به عنوان تأمینکننده انحصاری نمایشگر این دستگاه انتخاب کرده بود.
این تصمیم پس از آن اجرایی شده که سامسونگ دیسپلی موفق شده است به بیش از ۸۰ درصد بازده تولید در خطوط ساخت خود برسد و در نتیجه، مجوز رسمی آغاز تولید انبوه را دریافت کند. همچنین گزارشها نشان میدهد که کارخانه این شرکت در ویتنام نیز وارد فاز عملیاتی شده است و اپل درخواست تولید اولیه ۳ میلیون پنل OLED آیفون تاشو را برای سال جاری ارائه داده است.

بر اساس گزارش GSMArena، اپل در ابتدا قصد داشت از ساختار نمایشگر M14 استفاده کند، اما اکنون به نظر میرسد این شرکت به سمت استفاده از ماده نوری جدیدتر M16 تغییر مسیر داده است.
به گفته منابع صنعتی، این ساختار جدید M16، روشنایی بالاتر، دقت رنگ بهتر، بهرهوری انرژی بیشتر و عمر طولانیتر را ارائه میدهد. همچنین پنلهای جدید از فناوری Color Filter on Encapsulation (CoE) بهره میبرند که باعث کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت تصویر میشود.

















