تراشه های پیشرفته ARM به بازار می آید

شرکت ARM، در حال کار بر روی تراشه های پیشرفته نیمه هادی خود است تا با تولید تراشه جدید، قابلیت های ویژه خود را به نمایش بگذارد.

شرکت طراحی تراشه بریتانیایی ARM، در حال کار بر روی تراشه های پیشرفته نیمه هادی است تا قابلیت های ویژه خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش تکناک، فایننشال تایمز در گزارشی  به نقل از افرادی که در جریان این فعالیت هستند، نوشته است که ARM با شرکای تولیدی همکاری خواهد کرد تا این تراشه جدید را به بازار عرضه کنند.

برای این منظور، شرکت ARM یک تیم جدید مهندسی را تشکیل داده است که توسعه نمونه اولیه تراشه های آن را برای تلفن های موبایل ، لپ تاپ ها و سایر لوازم الکترونیکی هدایت می کند. این تیم توسط کورک کچیچیان، کهنه کار این صنعت، هدایت می شود که دوره های قبلی او شامل Qualcomm بود، جایی که او تیم های Snapdragon SoC و Technology را مدیریت کرد و بر توسعه بیش از صد SoC نظارت داشت.

طبق این گزارش، این شرکت می‌خواهد پس از عرضه اولیه عمومی (IPO) در اواخر سال جاری، مشتریان جدید را  جذب کند. مدیران مختلف به این نشریه گفتند که آخرین تراشه ARM که در شش ماه گذشته روی آن شروع به کار می کند، پیشرفته‌تر از همیشه است. در حالی که این شرکت در گذشته تراشه‌های آزمایشی را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار توسعه داده است تا با طراحی جدید آن آشنا شوند، جدیدترین تلاش‌های آن گسترده‌تر از قبل است.

بیش از سه دهه از تاسیس  ARM، که در کمبریج انگلستان مستقر است، می گذرد. طراحی تراشه‌های ARM ، پایه تعدادی از SoC های پیشرو، از جمله اسنپدراگون کوالکام و سری A اپل را تشکیل می‌دهند. شرکت ARM اخیراً با اینتل همکاری کرده است، جایی که بخش خدمات ریخته گری اینتل به  سازندگان تراشه مبتنی بر ARM این امکان را می دهد تا تراشه های خود را بر اساس فناوری فرآیند 18A بسازند.

این گزارش می‌گوید که تلاش‌های ARM برای ساخت تراشه‌ جدید، این ترس را ایجاد کرده است که اگر تراشه آن به اندازه کافی خوب باشد، ممکن است در آینده به یک بازیگر تجاری تبدیل شود.

با این حال، افراد نزدیک به شرکت، اصرار دارند که ARM فقط بر روی یک نمونه اولیه تراشه جدید کار می کند و هیچ برنامه ای برای مجوز یا فروش محصول نداشته باشد. در واقع، انجام این کار، شرکت را از مدل خنثی خود منحرف می کند، جایی که می تواند طرح ها را بدون رقیب و مستقیم به تقریباً تمام سازندگان تراشه بفروشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.