عرضه OxygenOS 13.1 برای گوشی پرچمدار OnePlus

سیستم عامل  OxygenOS 13.1 اکنون برای تلفن هوشمند پرچمدار OnePlus در دسترس است.این سیستم عامل به‌صورت مرحله‌ای ارائه می‌شود .

به گزارش تکناک، OnePlus جزء نخستین سازندگان تلفن های اندرویدی بود که پرچمدار 2023 خود را در ابتدای سال معرفی کرد. OnePlus 11 با چیپ Snapdragon 8 Gen 2، دوربین های Hasselblad نسل سوم و سرعت شارژ سریع عرضه شد.

در زمینه نرم افزاری، این گوشی از سیستم عامل OxygenOS 13 مبتنی بر Android 13 ارائه شد. با عرضه Nord CE 3 Lite در آوریل 2023، شرکت OxygenOS 13.1 را معرفی کرد که شامل چندین ویژگی و پیشرفت جدید است. یک ماه پس از عرضه این تلفن، OnePlus آخرین نسخه OxygenOS را برای OnePlus 11، OnePlus 11R، OnePlus 10T و OnePlus 9 منتشر می کند.

گزارش‌های متعددی در Reddit در مورد ظهور ساختار جدید OxygenOS برای OnePlus 11 و تلفن‌های قدیمی‌تر OnePlus منتشر شده است.

حالت جدید O Relax در OxygenOS 13.1 یک ‘فضای خصوصی مدیتیشن’ است که با پخش صداهای آرامبخش به شما کمک می کند تا استراحت کنید و آرامش بگیرید. اتصال خودکار یکی دیگر از موارد مفیدی است که  در آن گوشی  OnePlus شما به‌طور خودکار با دیگر دستگاه‌های OnePlus در صورت نزدیک بودن و وارد شدن به یک حساب کاربری به هم متصل می شوند. این ویژگی در صورتی که قصد داشته باشید OnePlus Pad را تهیه کنید، برای شما مفید خواهد بود و می توانید بدون دردسر داده ها را بین تلفن همراه و تبلت خود به صورت یکپارچه منتقل کنید.

برای بهبود تجربه بازی‌، OxygenOS 13.1 حالت جدیدی با نام Championship mode درGame Assistant معرفی کرده است که عملکرد بسیار بالایی را ارائه می دهد. همچنین با بی صدا کردن اعلان‌های ورودی، تماس‌ها و پیام‌ها، همه‌ی نویزها را مسدود می‌کند.

همچنین OnePlus به طور کامل Zen mode را به عنوان بخشی از این نسخه بازبینی کرده تا امکان سفارشی سازی بیشتر را فراهم کند. در حال حاضر می‌توانید برخی برنامه هایی را که هنگام استفاده از این حالت در دسترس می مانند را انتخاب کنید. در گذشته، حالت Zen استفاده از برنامه‌های تلفن و دوربین را محدود می‌کرد.

در تلفن‌های دارای دوربین با برند Hasselblad، استایل علامت نگارش بهینه شده است. اکنون شکل آن شبیه به علامت نگار Leica است که شیائومی در تلفن‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد که OnePlus قصد دارد به صورت دسته‌ای بروزرسانی OxygenOS 13.1 را برای تلفن های خود منتشر کند. بسته به بازخوردهای دریافتی، شرکت ممکن است این عملیات را گسترش دهد یا روی بهینه سازی بیشتر ساختار کار کند تا مشکلات گزارش شده را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.