دردسر بروزرسانی جدید مایکروسافت برای ویندوز 10

در ابتدای این ماه، مایکروسافت به کاربرانی که ویندوز از 10 استفاده می‌کنند، به عنوان بخشی از Patch Tuesday، به روزرسانی KB5026361 را ارائه داد.

به گزارش تکناک، این به‌روزرسانی که مشکلات امنیتی را برطرف می‌کرد، به نظر می‌رسد باعث ورود برخی اشکالات غیرعمدی به سیستم عامل شده است.

طبق پست‌هایی که در Reddit و Microsoft Feedback Hub منتشر شده است، کاربران پس از به‌روزرسانی دستگاه‌های ویندوز 10 خود به آخرین نسخه، با مشکلات متنوعی روبرو هستند.

اغلب گزارش‌ها شامل خطاهای صفحه آبی مرگ (BSoD) برای کاربران ویندوز 10 با کد خطای “PROCESS1 INITIALIZATION FAILED” هستند. نگاه سریع به مقاله قدیمی مایکروسافت درباره‌ این کد خطا نشان می‌دهد که این ارور مربوط به فایل Bootcat است.

این مشکل به دلیل خراب شدن فایل Bootcat.cache یا به دلیل تغییر اندازه فایل Bootcat.cache نسبت به زمان آخرین استارت موفق رخ می‌دهد.

مایکروسافت توصیه می‌کند از یک دیسک نصب ویندوز برای راه‌اندازی استفاده کنید و فایل bootcat.cache را حذف کنید تا مشکل برطرف شود. با این حال، مقاله در ابتدا برای ویندوز 7 نوشته شده است، بنابراین سخت است بگوییم که این راه‌حل در ویندوز 10 کار می‌کند یا خیر. با این حال، یکی از کاربران در Feedback Hub اشاره کرده است که با استفاده از فایل نصب ویندوز 10، می‌توان از طریق command prompt درایورهای AMD RAID را به صورت دستی راه‌اندازی کرد تا مشکل رفع شود.

در توضیحات این کاربر آمده است: من با استفاده از فایل نصب ویندوز 10 از فلش USB، با راه‌اندازی دستی درایورهای AMD RAID از command prompt و سپس انجام تعمیر بوت، مشکل را حل کردم. من کنجکاو هستم که چرا ویندوز 10 (و همچنین ویندوز 11) هنوز از AMD RAID به صورت پیش‌فرض پشتیبانی نمی‌کند و نیاز به نصب دستی درایورها وجود دارد.

علاوه بر این، کاربران گزارش داده‌اند که هنگام تلاش برای نصب به‌روزرسانی روی سیستم خود با کد خطا 0x800f0922 مواجه می‌شوند. همچنین گزارش‌هایی از کاربران وجود دارد که پس از نصب به‌روزرسانی، با ریستارت‌های تصادفی، یک سری پیام خطا، شکست در به‌روزرسانی و کرش سیستم مواجه شده‌اند.

مایکروسافت هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده است، بنابراین ما دقیقاً علت و گستره تأثیر آن را نمی‌دانیم.

به تازگی، مایکروسافت یک مشکل را که بر عملکرد VPN در ویندوز 11 تأثیر می‌گذارد، تأیید کرده است. پس از آن، این شرکت با تأیید یک باگ SATA، که بر تمام نسخه‌های اخیر ویندوز، شامل ویندوز 11 نیز تأثیر داشته است، مواجه شده است.

با توجه به سابقه اخیر مایکروسافت در شکست به‌روزرسانی‌ها، می‌توان گفت که این شرکت باید به دنبال علت اصلی این مشکلات بگردد و برای کاربران ویندوز 10 و ویندوز 11 آن را برطرف کند.

ما در تکناک توصیه می‌کنیم قبل از نصب به‌روزرسانی Patch Tuesday، و همچنین قبل از نصب نرم‌افزارهای شخص ثالث در سیستم خود، System Restore را در دیسک نصب ویندوز (معمولاً C:\) فعال کرده و یک نقطه بازیابی سیستم (System Restore Point) انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.