مهمترین دلیل مهاجرت کاربران اندروید به آیفون

CIRP پس از گزارشی که نشان می داد کاربران اندروید در ۵ سال اخیر بیشترین حرکت به سمت آیفون را داشتند، امروز با انتشار مطالعه ای جدید علت اینکه چرا مردم به گوشی های آیفون روی می آورند را تشریح کرد.

به گزارش تکناک، آخرین گزارش ارائه شده توسط CIRP نشان داد که ۱۵٪ از خریداران آیفون جدید در ایالات متحده آمریکا از کسانی هستند که دستگاه‌های اندرویدی داشته اند. حالا این شرکت یک پیگیری در Substack خود منتشر کرده است که بیان می‌کند چرا کاربران اندروید در ایالات متحده دستگاه‌هایشان را تعویض می‌کنند.

هر چند که پیام‌های آبی iMessage به عنوان یکی از نیروهای محرک برای مهاجرت کاربران اندروید به آیفون معمولاً مورد بحث قرار می‌گیرند، اما جالب است که این کوچک ترین دلیل برای تغییر دستگاه اندروید به آیفون ذکر شده است.

دلیل اصلی در واقع یک مشکل با اندروید بود. بیش از 53 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به دلیل مشکلاتی در گوشی هوشمند اندرویدی تصمیم به انتقال به آیفون گرفته اند. برخی از موارد ذکر شده عبارتند از “تلفن قدیمی به دلیل کهنه بودن به آنها خدمات نمی داد و یا دارای نقض بود یا نیاز به تعمیر داشت که بر تجربه کاربری آنها تأثیر گذاشته بود”.

دومین دلیل رایج برای مهاجرت کاربران اندروید به آیفون ، وجود ویژگی‌های جدید مانند: “دوربین بهتر، گزینه های لوازم جانبی بهبودیافته یا رابط کاربری بهتر”، در آن بود.

اگرچه تلفن های هوشمند اندرویدی در رده های متوسط و پایین‌تر با قیمت کمتری نسبت به آیفون موجود هستند، اما ۱۵٪ از افراد مورد نظر بر این باورند که “برای خرید آیفون جدید، هزینه کمتری نسبت به چیزی که انتظار داشتند یا در یک گوشی هوشمند اندرویدی مشابه می پرداختند، صرف کرده‌اند.” CIRP می‌گوید که این به دلیل یافتن تخفیف‌ها برای خرید آیفون توسط مشتریان است.

در نهایت، فقط ۶٪ از افرادی که گوشی های خود را از اندروید به آیفون انتقال داده اند، گفتند که دلیل تغییرشان به خاطر iMessage و FaceTime بود.

در حالی که این می تواند یک نمونه نسبتا کوچک در مقایسه با تصویر بزرگ کاربران باشد، اما نشان می دهد که مسئله پیام های آبی iMessage می‌تواند در بین جامعه تکنولوژی اغراق‌آمیز باشد و کاربران عادی آن را مشکل چندان بزرگی نمی‌بینند.

با این حال، هر چند که iMessage به عنوان یک دلیل جذاب برای مهاجرت کاربران اندروید به آیفون شناخته نمی‌شود، اما پس از اینکه کاربران جدید با آن آشنا شوند، ممکن است آن را به عنوان یک دلیل قابل توجه برای باقی ماندن در آیفون در نظر بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.