آزمایش یک قابلیت جدید در “تجربه جستجوی مولد گوگل”

ویژگی تجربه جستجوی مولد (Search Generative Experience) که گوگل در حال آزمایش با برخی از کاربران است، یک آینده جالب را برای محبوب ترین موتور جستجوی جهان نشان می دهد.

به گزارش تکناک، این ویژگی در ابتدا منابع لینک های خود را بسیار روشن نشان نمی داد. حالا، به نظر می رسد گوگل در حال آزمایش لینک های برجسته تر در SGE است.

از زمان راه‌اندازی آن در ماه می، تجربه جستجوی مولد (SGE) در موتور گوگل توانسته است با استفاده از هوش مصنوعی مولد، نتایج جستجوی شما را با خلاصه‌ای مرتبط با جستجوی شما بهبود بخشد.

در یک بررسی عملی، Abner Li، این تجربه را “به شدت کافی” توصیف کرده و به این نکته اشاره کرده است که تجربه SGE سبب می‌شود که لینک‌های منبع را نادیده گرفته و به پاسخ گوگل به صورت واضح اعتماد کنید، حتی اگر کاملا دقیق نباشند.

پاسخ‌های گوگل به زودی ممکن است شروع به نمایش اطلاعات بیشتری درباره این که هوش مصنوعی گوگل از کجا پاسخ می‌دهد کند.

گوگل SGE در برخی پرسش‌ها، لینک‌های منبع بسیار برجسته را نمایش می‌دهد. روش جدید منبع‌یابی، نام نشریه یا وب‌سایتی که اطلاعات از آنجا به دست می‌آید را همراه با خود اطلاعات به نمایش می‌گذارد.

در پرسش آزمایشی که لینک‌ها را فعال کرد (دیده شده در زیر)، مشاهده می شود که گوگل پنج بار به منابع مراجعه کرده و مجموعه‌ای دیگر از لینک‌های منبع در سمت راست به همان شکلی که معمولاً هستند، نمایش داده شده‌اند.

توجه کنید که این ویژگی به طور گسترده‌ ظاهر نمی‌شود. ما تنها در یک پرسش توانستیم این را فعال کنیم در سایر پرسش‌ها، پاسخ‌های معمول گوگل بدون هیچ منبع برجسته ای نشان داده می‌شوند. ما حدس می‌زنیم که این ویژگی هم‌اکنون در مراحل آزمایشی اولیه است.

نظر تکناک

اگر این ویژگی به طور گسترده توسط گوگل استفاده شود، این باعث بهبود قابل توجهی در جستجوی بهبود یافته با هوش مصنوعی گوگل خواهد شد.

لینک‌های برجسته تر، به ویژه به این شکل، باعث می‌شوند تا اعتماد به پاسخ گوگل بیشتر شود و به راحتی می‌توانید به عمق اطلاعات فرو روید. همچنین، این روش به منبع اصلی اطلاعات اعتبار می‌بخشد. بعد از آنکه تجربه SGE به راه افتاد، ما حتی متوجه شدیم که هوش مصنوعی مستقیماً محتوای خودمان را سرقت می کند، و پیوند منبع چندان واضح نبود.

روش جدید گوگل، این مسئله را حل نمی‌کند، اما حداقل در حال حاضر که ترافیک بیشتری را به منابع هدایت می‌کند، شاید اعتبار مناسبی را ارائه ‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.