همکاری ادوبی و فیگما لغو شد

ادوبی و فیگما برای لغو ادغام شان به توافق رسیده‌اند. دلیل این تصمیم نبود مسیر واضح برای کسب تأییدیه‌های نظارتی کمیسیون اروپا و مقام رقابت و بازارهای انگلستان (CMA) اعلام شده است.

ادوبی و فیگما برای لغو ادغام شان به توافق رسیده‌اند. دلیل این تصمیم نبود مسیر واضح برای کسب تأییدیه‌های نظارتی کمیسیون اروپا و مقام رقابت و بازارهای انگلستان (CMA) اعلام شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، شانتانو ناراین، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر‌عامل ادوبی اعلام کرده است که ادوبی و فیگما با یافته‌های نظارتی اخیر شدیداً مخالف‌اند. او باور دارد که مستقل‌بودن به‌نفع هر دو شرکت است. اگرچه ادوبی و فیگما دیدگاهی مشترک برای تعریف آینده خلاقیت و بهره‌وری داشتند، ادوبی همچنان در وضعیت خوبی به‌سر می‌‌برد تا از فرصت‌ها و مأموریت‌های بزرگ بازار خود استفاده کند و از‌طریق تجربیات دیجیتال شخصی‌سازی‌شده، جهان را تغییر دهد.

بر‌اساس قانون لغو قرارداد، اوبی و فیگما مسائل مربوط به معامله را حل کرده‌اند و ادوبی هزینه فسخ قرار‌داد را به فیگما پرداخت کرده است. مقام‌های ناظر اتحادیه اروپا و انگلستان نگرانی خود درباره رقابت نزدیک ادوبی و فیگما را بیان کردند. با حذف فیگما از بازار، ادوبی موقعیت انحصاری بازار را به‌دست می‌آورد.

اگر ادوبی انحصار بازار را به‌دست بگیرد، ممکن است تا زمانی‌که رقیب جدیدی وارد صحنه نشده است، قیمت محصولات و خدماتش را افزایش دهد. ادوبی با نداشتن رقیب در این زمینه احساس می‌کند که می‌تواند بر موفقیت‌های خود تکیه و از نوآوری خودداری کند؛ زیرا نیازی دیگر به هزینه‌کردن وجود ندارد.

مقام‌های ناظر در سراسر جهان اخیراً در خریدهای پیشنهادی خود از شرکت‌های بزرگ فناوری توجه بیشتری نشان می‌دهند. هر‌چند مایکروسافت شرکت Activision Blizzard را با موفقیت خرید، نظارت‌کنندگان بسیار نگران بودند که مایکروسافت ممکن است Call of Duty را به عنوان انحصاری ایکس باکس تبدیل کند. این امر می‌تواند به رقابت پلی استیشن با ایکس باکس آسیب جدی بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.