ادوبی دیگر از محتوای کاربر برای آموزش هوش مصنوعی بهره نمی‌برد

ادوبی دیگر از محتوای کاربر برای آموزش هوش مصنوعی بهره نمی‌برد

شرکت ادوبی با اصلاح توافق‌نامه‌ی شرایط خدماتش اعلام کرد که از محتوای کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، در چند هفته‌ی گذشته، ادوبی به‌دلیل تغییرات ایجاد‌شده در توافق‌نامه‌ی شرایط خدماتش با واکنش‌های تندی روبه‌رو بوده است و حالا سعی می‌کند این مشکل را رفع کند.

ادوبی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از توافق‌نامه شرایط خدماتش را رونمایی کرده است. بخش مربوط به دسترسی ادوبی به محتوای کاربر اکنون شامل چندین دسته‌ی مجزا، از‌جمله دسته‌ای است که به هوش مصنوعی مولد اختصاص دارد.

شرایط به‌روزشده‌ی ادوبی صراحتاً اعلام می‌کند که نرم‌افزار این شرکت از محتوای محلی یا ابری کاربر برای آموزش هوش مصنوعی مولد استفاده نخواهد کرد؛ اما یک استثنا وجود دارد: در‌صورتی‌که اثر کاربر به بازار «Adobe Stock» ارسال شود، این شرکت می‌تواند از آن برای آموزش Adobe Firefly بهره ببرد.

به‌نقل از ورج، شرایط جدید به نگرانی‌های کاربران درباره‌ی اسکن محتوای ایجاد‌شده‌ی ادوبی تحت توافق‌نامه‌ی عدم‌افشا (NDA) پاسخ می‌دهد. ادوبی فقط محتوای آپلودشده در فضای ابری را به‌صورت خودکار اسکن می‌کند تا مطمئن شود که میزبان محتوای غیرقانونی یا توهین‌آمیز، مانند موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان نیست.

همچنین، این نرم‌افزار فقط در‌صورت برچسب‌گذاری یا گزارش‌شدن اثر آپلودشده در فضای ابری به‌عنوان اثر غیرقانونی یا در‌صورتی‌که کاربر به‌صورت اختیاری در برنامه‌ی پیش‌انتشار یا بتا یا برنامه‌ی بهبود محصول ادوبی ثبت‌نام کرده باشد، آن محتوا را با ارزیابان انسانی بازبینی خواهد کرد.

تغییرات ادوبی در توافق‌نامه‌ی شرایط خدمات اوایل ماه جاری پس‌از‌آن جنجال‌آفرین شد که کاربران تغییرات را به‌اشتباه برداشت کردند و گمان بردند این شرکت اجازه‌ی استفاده از آثار آن‌ها برای آموزش هوش مصنوعی را به‌دست می‌آورد. این اعتراض‌ها از هنرمندان خلاقی نشئت می‌گرفت که از نفوذ بیش‌از‌حد ادوبی بر صنعت خلاقیت خسته شده‌اند.

حتی دولت فدرال نیز به شکایت‌های کاربران علیه ادوبی توجه کرده است؛ چرا‌که وزارت دادگستری در حال شکایت از این شرکت به‌دلیل پنهان‌کردن هزینه‌های زیاد لغو اشتراک و دشوار‌کردن فرایند لغو برای کاربران است. بر‌اساس گزارش‌ها، بخش زیادی از نارضایتی کاربران به تغییر مدل کسب‌وکار شرکت ادوبی به اشتراک‌ محض در سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد.

اینکه ادوبی شرایط خدمات خود را برای شفافیت بیشتر اصلاح می‌کند، عالی است؛ اما این کار احتمال دارد فقط مرهمی کوچک روی زخمی بزرگ‌تر باشد که به‌احتمال زیاد برای بهبود کامل نیاز به زمان و توجه بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram